גנץ הגיש לממשלה: הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית

יו"ר המחנה הממלכתי מבקש להקים את הוועדה עוד בזמן המלחמה • לפי הצעתו, במסגרת ועדת החקירה הממלכתית, ייחקרו כלל האירועים שקדמו למלחמה, קבלת ההחלטות בדרג המדיני והצבאי, וכן ההתנהלות בזמן המלחמה עצמה
אריה ריבקינד
י"ח אייר התשפ"ד / 26.05.2024 11:08

חתרן פוליטי:  יו”ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, הגיש היום (ראשון) למזכירות הממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית, לאירועי אסון השבעה באוקטובר ומלחמת ‘חרבות ברזל’.

שכר אטרקטיבי: רוצים מקצוע שיסדר אתכם בחיים? כל המידע פה

לפי ההצעה, במסגרת ועדת החקירה הממלכתית, ייחקרו כלל האירועים שקדמו למלחמה, קבלת ההחלטות בדרג המדיני והצבאי, וכן ההתנהלות בזמן המלחמה עצמה.

בשבוע שעבר הודיע גנץ כי יגיש את ההצעה – ואמר: “קרוב ל-8 חודשים עברו מאז האסון הגדול ביותר מקום המדינה. כולנו ראינו את הסרטון הקשה מהחטיפה בנחל עוז, כולנו רואים את הוויכוח הפומבי לגבי ההתרעה שניתנה או לא ניתנה לראש הממשלה.

“אין ספק – התקופה והאירועים שקדמו ל-7.10, והמשך המערכה מאז, הם טלטלה לאומית שחובה להפיק ממנה את הלקחים. בעת הזו, כבר לא מספיק שניקח אחריות על מה שהיה – חובה עלינו לקחת אחריות ולפעול, כדי שזה לעולם לא יקרה שוב”.

הוא הודיע: “הדרך היחידה לעשות זאת, היא באמצעות ועדת חקירה ממלכתית שצריכה לקום בהקדם. בכוונתי להגיש בקרוב הצעת החלטה להקימה, כדי שהוועדה תוכל להתארגן לקראת תחילת עבודה בתאריך שיוסכם.

“זה המעשה הנכון להמשך תפקודה של המדינה, וזה גם יסייע לנו באתגרים המשפטיים הבינלאומיים שניצבים לפתחנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות