מירון, חצר ההילולא ובחצרות הקודש: בהילולא דבר יוחאי

הרבי מבאיאן ידליק בציון הרשב"י בשעת לילה • רבבות יעלו ל'חצר ההילולא' ליד ציון שמעון הצדיק: הדלקות, ריקודים ו'חלאקה' • המשפיע רבי מיילך ירקיד רבבות בבית שמש • הדלקות בחצרות האדמו"רים ומעמדי 'חלאקה' • כל הפרטים על המיקומים, ההדלקות ושידורים חיים - באתר חרדים 10
חרדים 10
י"ז אייר התשפ"ד / 25.05.2024 20:27

העולם היהודי יחגוג החל ממוצאי השבת את הילולת רשב”י במעמדי הדלקות, שירים וריקודים, ‘חלאקה’ לילדים – ובעיקר עם הרבה תפילות וישועות.

את ההדלקה המרכזית על גג הציון במירון יקיים האדמו”ר מבאיאן, לו נתונה מסורת של מאות שנים מאבות שושלת בית רוזין,  בשעת לילה (לפי שעה קיים איפול על השעה המדויקת). לפני כן ישתתף האדמו”ר במעמד הדלקה בחצר בית המדרש של באיאן ירושלים.

מאוחר יותר  ידליקו ב’מתחם בני עקיבא’ במירון הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, ורבה של צפת הגאון רבי שמואל אליהו. בהדלקות אלה ישתתפו מניין מצומצמים.

ביתר שעות יום ההילולא, יתפללו בתוך ציון רשב”י תושבי מירון ונציגים ממשפחות הנספים ב’אסון מירון’, אשר יעתירו על כלל ישראל בשם כל ישראל.

משרד ירושלים ומסורת ישראל הקים מערך מיוחד למסירת שמות לתפילה על ציונו הקדוש של רשב”י באתרא קדישא מירון ביום ההילולא.

חצר הילולא בירושלים

השנה, בשל המלחמה המונעת את העלייה למירון, יתקיימו האירועים המרכזיים ב’חצר ההילולא’, מתחם מיוחד שהקים משרד ירושלים ומסורת ישראל ליד מערת קברו של שמעון הצדיק בירושלים.

מידי שנה מציינים במקום הקדוש את הילולת רשב”י בל”ג בעומר, בהתאם למנהג הוותיק מזה רבות בשנים, של אותם שלא יכלו לנסוע בתנאי הדרך הקשים עד למירון הרחוקה, לציין את ההילולא אצל שמעון הצדיק, כאשר היו צדיקים שאמרו כי ‘שמעון שמעון – לגזירה שווה’, וניתן לפעול ישועות בל”ג בעומר במערת שמעון הצדיק, כמו בציון של רבי שמעון בר יוחאי.

לכן, מיד עם קבלת ההחלטה של פיקוד העורף, המשטרה והצבא לאסור השנה את האירועים ההמוניים בציון הרשב”י במירון, החליטו במשרד ירושלים ומסורת לחדש את המנהג ולהנגישו לקהל הרחב, מתוך מטרה להביא למקום את האווירה הייחודית של מירון בל”ג בעומר.

לאחר קבלת האישורים הנדרשים מהמשטרה, כבאות והצלה, ושאר הגורמים הרלוונטיים. בימים האחרונים אף ניתן אישור לבניית פארנצ’עס במתחם ההדלקה, לתועלת הרבבות שישתתפו בהם – והמקום הוכשר לקראת הילולא.

מתחם מיוחד הוכשר למעמדי ההדלקות על ידי רבנים ואדמו”רים.

ההדלקה הראשונה – של הראשל”צ

בשעה 22:30 במוצאי שבת יפתח את האירועים הראשון לציון הרב יצחק יוסף. מיד אחר כך תקיים מעמד ההדלקה שעל ידי ישיבת אורייתא, הסוחפת מידי שנה רבים במירון.

המעמד ייפתח באמירת ‘נשמת’ ברוב עם בשעה 23:30, ובחצות הלילה, בשעה 00:30, העלת האבוקה לכבוד רשב”י, וריקודי שמחה עם גדולי בעלי המנגנים.

תפילת רבים תתקיים ביום ל”ג בעומר כחצות היום של ל”ג בעומר.

בשעה 15:00 בצהריים, ידליק במקום האדמו”ר מקרלין.

במתחם נוסף, על שטח החניון החדש שנחנך באחרונה על ידי משרד ירושלים ומסורת ישראל, הכינו אוהלים מיוחדים לתועלת הקהל שיגיע במהלך יממת ההילולא להתפלל ולפעול ישועות – זאת מלבד המתפללים שייכנסו לתוך שטח המערה, שם יהיו סדרנים מטעם המשרד לשירותי דת, שיפקחו על הצפיפות ולמניעת סכנה.

אוהל נוסף ישמש עבור הכנסת אורחים לקהל הרבבות שצפוי לעלות למערת שמעון הצדיק ולאירועי ל”ג בעומר ב’חצר ההילולא’. עמותת שמעון הצדיק תפעיל את הכנסת האורחים, שם ידאגו לכיבוד ולשתייה לכל אורך שעות היממה.

שטח מיוחד יוקצה לצורך עריכת ה’חלאקה’ עבור מי שלא יכולים לעלות השנה לגזוז את מחלפות ראשם בקבר רשב”י, אך כמנהג ירושלים יעשו את התספורת הראשונה במערת שמעון הצדיק.

זמני ההדלקות בהילולת רשב”י ב’חצר ההילולא’ בסמוך לציון שמעון הצדיק בירושלים:

– 22:30 הדלקת מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט”א
– 23:30 הדלקת בני הישיבות בהשתתפות ישיבת אורייתא וענקי הזמר החסידי
– 09:00 התזמורת הקבועה של הילולת רשב”י בשמעון הצדיק
– 13:00 ריקודים לילדי החלאקה עם אמני בזמר בנצי שטיין ואיציק אייזנשטט
– 15:00 הדלקת האדמו”ר מקרלין
– 18:00 מעמד במתכונת ‘נעילת החג’ במירון

הגעה קלה בתחבורה ציבורית

רחבה מיוחדת תשמש לריקודי השמחה, עם התזמורת המיתולוגית המנגנת מידי שנה בחצר מערת שמעון הצדיק ביום ל”ג בעומר, שתפעל לאורך כל שעות היממה עם ניגוני מירון עליזים, עם הרפרטואר המוזיקאלי המוכר לכולנו מחצר ציון רשב”י במירון.

במשרד ירושלים ומסורת ישראל מזמינים את הקהל להגיע להשתתף בהילולת רשב”י ב’חצר ההילולא’. ההגעה למקום נוחה, עם מגוון של קווי תחבורה ציבורית המגיעים לכיכר זקס הסמוכה, ועם תחנה קרובה מאוד של הרכבת הקלה, כך שניתן להגיע למקום בקלות.

בנוסף, רבבות עמך בית ישראל ישתתפו במעמדי הדלקת רבתיות שיערכו בחצרות הקודש ובקהילות ישראל בכל ערי הארץ, במוצאי שבת קודש ולמחרת ביום ראשון, בראשות רבנים ואדמו”רים.

ההדלקות בחצרות הקודש

מעמדי הדלקות יתקיימו ביממה של ההילולא בכל רחבי הארץ:

• תולדות אהרן: הדלקה תיערך במוצ”ש ברחבת בית המדרש הגדול בשכונת מאה שערים בירושלים בחצות, ביום ראשון יתקיים בשעה 12 בצהריים מעמד ‘חלאקה’, ובשעה 17:30 יערך טיש לרגל ל”ג בעומר בבית המדרש הגדול.

• תולדות אברהם יצחק: האדמו”ר ידליק את האבוקה לכבוד רשב”י במוצאי שבת, ליל ל”ג בעומר, ליד ישיבת ‘אורייתא’ ברחוב שטראוס בירושלים. למחרת, בשעה 18:00, ילדיק האדמו”ר בקרית החסידות בהר יונה שבנוף הגליל.

• חצר צאנז: הדלקה של האדמו”ר תתקיים ביום ל”ג בעומר בשעה 18:00 בקריית צאנז בנתניה. לאחריה יערוך האדמו”ר את הטיש לרגל הילולת הרשב”י.

• ההדלקה של המשפיע הרה”צ רבי אלימלך בידרמן תתקיים במתחם מיוחד ברחוב זכריה הנביא בכניסה לרמה ד’ בבית שמש. המקום הוכשר לקליטת רבבות.

• חצר באיאן: השבת ישבתו החסידים בירושלים לשבת התאחדות בצל האדמו”ר, ובמוצאי שבת ידליק הרבי את האבוקה ב’קלויז’, ולאחר מכן ייצא למירון, שם ידליק עם מנין מצומצם את האבוקה על ציון הרשב”י. החלקה של ילדי החסידות תתקיים ביום ל”ג בעומר בקלויז בירושלים.

• חצר מודז’יץ: האדמו”ר ידליק  את המדורה בשעה 16:00 אחה”צ ביום ל”ג בעומר, בבית המדרש החדש של החסידות ברחוב חבקוק בבני ברק, בשילוב מעמד הכנסת ספר תורה שכתב.

• חסידות ערלוי תקיים הדלקה בנוף הגליל: האדמו”ר ידליק את המדורה בל”ג בעומר אחר הצהריים. המעמד ייערך בשעה 16:00 אחר הצהריים יחד עם הנחת אבן הפינה לבית מדרש של החסידות.

• בחצר נדבורנה: לראשונה ייערך מעמד הדלקה בהיכל הטישים בקרית נדבורנה בבני ברק בהשתתפות החסידים מכל הארץ. המעמד ייערך בשעה 22:45 במוצ”ש ויחל בניגוני הכנה והתעוררות. לאחר ההדלקה יערוך האדמו”ר טיש מיחוד לכבוד ההילולא מעמד ‘חלאקה’ לילדי החסידות בהיכל הטישים.

• הגה”צ רבי יעקב מאיר שכטר יקיים במוצ”ש הדלקה בכיכר זקס על פני רחוב שמואל הנביא.

• רבה של בני ברק, הגרחי”א לנדא, ידליק במוצאי שבת  בשעה 21:40 ברחבת בית הכנסת חב”ד ברחוב הרב קוק. .

• חצר אלכסנדר בבני ברק: ההדלקה של האדמו”ר תתקיים ביום ל”ג בעומר לפנות ערב ולא בליל ההילולא.

• בעיר ביתר ייערך מעמד ההדלקה המרכזית בחצר בית כנסת באיאן ברחוב רבי עקיבא. את ההדלקה יערוך רבה של ביתר רבי יעקב טופיק אביעזרי, לצד רבני השכונות.  ההדלקה תתקיים בשעה 22:15.

• זקן חברי מועצת החכמים הגר”מ מאיה יערוך את ההדלקה ביום ל”ג בעומר בשעה 17:30 ברחבת תלמוד תורה ‘אמרי דוד’ בשכונת יד אליהו בתל אביב. את המעמד תלווה תזמורת.

• חבר מועצת החכמים הגר”ד יוסף יערוך השנה את ההדלקה המרכזית בעיר אשקלון במוצאי שבת, בחניית בית הכנסת ‘בית אהרון’ ברחוב שי עגנון. במעמד ייטלו חלק רבני השכונות, ראש העיר, ואישי ציבור.

• חבר מועצת החכמים וראש ישיבת אור החיים הגאון רבי ראובן אלבז יערוך את ההדלקה בהיכל ישיבתו אור החיים ברחוב עזרא בירושלים. המעמד ייערך במוצאי שבת.

שידורים חיים וישירים

במהלך כל הלילה והיום נעביר שידורים ישירים מכל מעמדי ההדלקות המרכזיות:

• ממתחם ציון שמעון הצדיק בירושלים שם יתקיימו שורת מעמדים הלילה מוצאי שבת ומחר יום ל”ג בעומר.

• לקראת חצות לילה:  שידור חי מהדלקת המשפיע רבי אלימלך בידרמן בבית שמש

• לאורך הלילה שידור חי מההדלקה של האדמו”ר מבאיאן במירון, ההדלקה של הראשל”צ הגרש”מ עמאר וההדלקה של הגר”ש אליהו רבה של צפת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות