אלון תדרך נגד הממשלה • לשכת נתניהו: “מקשיח את עמדת חמאס”

שוב גורמי צבא נגד העומדים בראשות הממשלה: אלוף במילואים הממונה על סוגיית החטופים מטעם צה"ל, בהתבטאות מתסיסה נגד ראש הממשלה ושריה • דובר צה"ל: הדברים הוצאו מהקשרם
חרדים 10
י"ח אייר התשפ"ד / 26.05.2024 20:31

הממונה על סוגיית החטופים מטעם צה”ל, האלוף במילואים ניצן אלון, צוטט הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של חדשות 12 מותח ביקורת חריפה על הממשלה. בלשכת ראש הממשלה הגיבו כי התדרוכים מקשיחים את עמדת חמאס.

אלון צוטט אומר: “אנחנו מיואשים, עם הרכב הממשלה הזה לא תהיה עסקה. העסקה שאני דוחף אליה תכלול החזרה של כל החטופים בהדרגה, וחמאס עיקש שהיא תכלול את סיום הלחימה. אמרתי לראש הממשלה שאפשר יהיה לחזור ללחימה בכל רגע נתון”.

תגובת דובר צה”ל לחדשות 12: “האלוף במיל ניצן אלון פועל בהנחיית הדרג המדיני להשבת החטופים. הדברים שנאמרו הוצאו מהקשרם”.

בלשכת רה”מ פרסמו הודעה כי “בעוד שראש הממשלה נתניהו נתן פעם אחר פעם לצוות המו״מ מנדט נרחב לשחרור חטופינו, סינוואר ממשיך לדרוש את סיום המלחמה, נסיגת צה״ל מרצועת עזה והשארת חמאס על כנו, כדי שיוכל לבצע את זוועות ה-7 באוקטובר שוב ושוב. ראש הממשלה נתניהו מתנגד לכך בתוקף. התדרוכים מתוך צוות המו״מ רק מקשיחים את עמדת חמאס, פוגעים במשפחות ומרחיקים את שחרור חטופינו”.

גם השר בן גביר לדברים: “אלוף במיל’ ניצן אלון לא מכיר בסמכותה של ממשלת ישראל לקבוע את מדיניות הניצחון מול חמאס. כמו כן, אם לניצן אלון יש בעיה עם הרכב הממשלה, יש לו בעיה עם השיטה הדמוקרטית בה העם בוחר את נציגיו, ובה הגורמים הצבאיים הם אלו הכפופים לדרג המדיני, ולא להפך. לאור דבריו החמורים, אסור שהוא ימשיך בתפקידו – ועל ראש הממשלה ושר הביטחון להורות על סיום תפקידו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות