אכזריות בפינוי המתפללים במירון: ירי באוויר והטחת קשיש ארצה

בהפגנות השמאל לא תראו מחזות כאלה: קבוצת שוטרים גדולה מלווה יהודי קשיש, בן 75, שרק רצה להתפלל במירון אצל רשב"י - כאשר לפתע אחד השוטרים מטיח אותו ארצה, ראשו נחבט בכביש והוא נותר שוכב מדמם • במקרה אחר שוטר היכה חסידים וירה באוויר • 16 פצועים פונו ל'זיו'
חיים טוויל ואריה ריבקינד
י"ח אייר התשפ"ד / 26.05.2024 20:18

אלימות אכזרית של המשטרה בהר מירון: במהלך פינוי מתפללים שהגיעו היום (ראשון) להתפלל בציון הרשב”י ביום ל”ג בעומר, למרות האיסור שהטילו גופי הביטחון בשל הסיכון הביטחוני – התנהלו השוטרים באלימות חריגה כלפי קשישים, נשים וצעירים.

באחד מסרטוני הוידאו המזעזעים שצולמו בשטח הר מירון מתועדת קבוצה גדולה של שוטרים מלווה יהודי קשיש שרק רצה להתפלל, כאשר לפתע – ללא כל סיבה, אחד השוטרים מטיח אותו ארצה בעוצמה. הקשיש נחבט עם ראשו בכביש ונותר שוכב מדמם.

בתיעוד נוסף נראה שוטר מכה באכזריות צעירים ואחר כך שולף אקדח ויורה באוויר.

 

מבית החולים ‘זיו’ בצפת, לשם פונו הפצועים נמסר כי “למלר”ד ‘זיו’ פונו 16 פצועים מאירוע ההילולה במירון. אחד הפצועים, קשיש בן 75, סובל מחבלת ראש ועבר הדמיה לבחינת חומרת הפגיעה. לאחר שלא נמצאה עדות לדימום או שברים בראשו, הוא עבר חבישה וישוחרר לביתו.

“בנוסף ישנם 5 שוטרים ו-10 אזרחים שנפצעו קל במהלך הפרות הסדר במקום. הפצועים סובלים מחבלות יבשות, ולאחר טיפול הם צפויים להשתחרר במהלך הלילה.”

 

פרסום הסרטונים שתיעדו את האלימות המשטרתית גרר זעזוע ציבורי ושורת גינויים מכל הקשת הפוליטית.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: “דרשתי מהמשטרה דין וחשבון לגבי מקרי אלימות שבו שוטר פגע בצורה קשה באדם מבוגר בהר מירון ושוטר אחר ירה באוויר. אני מגנה בכל תוקף מקרי אלימות של שוטרים נגד אזרחים.

“במהלך כל היום הענקתי גיבוי מלא לשוטרים, ללוחמי מג”ב וכוחות הביטחון שעשו הכל כדי לשמור על הר מירון מפני סכנת נפשות של ממש. אבל אין מנוס כשיש תיעודים חריגים, כשמדובר באלימות בחסרי ישע, מבוגרים ונשים – לגנות ולדרוש מהמשטרה לקבל עליהם דין וחשבון”.

מאוחר יותר שוחח בן גביר עם מפקד מג”ב, ניצב בריק יצחק, והשניים סיכמו כי השוטר שהטיח באכזריות אדם מבוגר לרצפה, השוטר שירה באוויר, ושוטרת שהכתה אישה מבוגרת במהלך האירועים במירון, כולם אנשי מילואים, יושעו עד לסיום הבירור.

מהמשטרה נמסר: “החל משעות הבוקר אלפי אנשים הגיעו לאזור מתחם הקבר תוך שהם מפרים את צו אלוף פיקוד העורף ואת החוק, מתעמתים עם שוטרים וגורמים נזקים לרכוש שהוצב במקום לשם שמירה על בטחונם.

“19 שוטרים פונו לקבלת טיפול רפואי לאחר שהושלכו לכיוון מוטות ברזל, זכוכיות וחפצים שונים. כמו כן, פגעו המפגינים באמצעים ורכוש שהוקם במקום לשם שמירה על בטחונם. עד כה הורחקו מהמקום מעל ל-1000 אנשים לא מורשים ועוד אלפים נחסמו בכבישים המובילים לאתר”.

במשטרה הוסיפו: “בהמשך לסרטון בו נראה לוחם מג”ב במילואים שדחף אדם מבוגר במירון – נבהיר כי אנו רואים בחומרה את ההתנהלות ובהתאם הלוחם הורחק מפעילות עד לבירור האירוע. כמו כן, שאר האירועים יבדקו ויופקו לקחים בהתאם”.

עם זאת, אישי ציבור רבים דרשו את הדחת השוטר לאלתר ולא להסתפק רק בהשעייה.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הגיב על התעודים: “המראה המזעזע של שוטר מג”ב מפיל ארצה באלימות בוטה יהודי מבוגר או שוטר נוסף שיורה באוויר באירוע אזרחי צובטת לב כל אחד ולא מתקבלת על הדעת. אני דורש להדיח באופן מיידי את השוטרים האלימים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות