‘בני, בקרוב אעמיד אותך במבחן’: קרב ציוצים בין נתניהו לגנץ

קרב הציוצים בין ראש הממשלה ליו"ר כחול לבן על החלת הריבונות בבקעת הירדן נמשך • ראש מועצת גוש עציון: "עומדים משתהים אל מול השיח ההזוי מבית מדרשם של מנהיגי כחול לבן. האמנם ריבונות עליה חלמנו 2,000 שנה עומדת על אותו משקל של החסינות?" • ומי ניסה להידחף לויכוח?
אבי כץ
כ"ד טבת התש"פ / 21.01.2020 17:58

הצהרתו של יו”ר כחול לבן בני גנץ היום (שלישי) כי  יפעל אחרי הבחירות להחלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן – פתחה קרב ציוצים בינו לבין ראש הממשלה.

נתניהו הלם ראשון: “למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו”.

גנץ השיב בציוץ:  “ביבי. קודם נדון בחסינות ואחר כך ננהל את החלת הריבונות”.

לאחר מכן צייץ גנץ: “נתניהו, במקום סיפוח אתה מתעסק שנים בטיוח. נסה פעם אחת לא לשקר וקח טיפ: אתה יכול להחיל את החוק הישראלי על הבקעה בהחלטת ממשלה תוך שעתיים, בלי שום דיון בכנסת. נראה אותך”.

ראש הממשלה נתניהו לא נותר חייב והגיב לשני הציוצים של יו”ר כחול לבן: “בני גנץ, אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח”.

נתניהו הוסיף: “אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול-לבן במהלך ההיסטורי הזה. בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה”.

מי שניסה להידחף אל תוך הוויכוח הוא אביגדור ליברמן – שצייץ: “החוק לסיפוח בקעת הירדן הוגש על ידי סיעת ‘ישראל ביתנו’ ב- 2 בדצמבר 2019 ולכן הפולמוס בין נתניהו לגנץ היום זה בגדר דיאלוג בין שני מנחים בתכנית הרדיו ‘הכל דיבורים'”.

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, תקף הערב את יו”ר כחול לבן, על תגובתו המביכה כי לא יצביע בעד החלת הריבונות בבקעה לפני הסרת חסינותו של נתניהו.

“אנחנו עומדים ומשתהים אל מול השיח ההזוי מבית מדרשם של מנהיגי כחול לבן. האומנם ריבונות העם על ארצו עליה חלמנו 2,000 שנה עומדת על אותו משקל של דיוני החסינות? אתם אמיתיים?! אלו סדרי העדיפויות שלכם? לא עוד מחלוקת אידיאולוגית, לא עוד ‘הסתבכות’ מדינית, לא עוד חיפוש הפרטנרים בצד השני – כל זה לא רלוונטי יותר, רק החסינות בראש מעיינכם”.

נאמן הוסיף: “אני פונה בשעה זו לראש הממשלה בקריאה נרגשת: תרומם אותנו ואת המדינה כולה מעל השיח הרדוד והלא רלוונטי שמנהל השמאל על דיוני החסינות, לסוגיות האמת שבהם האומה עסוקה.

“תכנס את הממשלה בראשותך ותקבלו החלטה מהחשובות שהיו בתולדות המדינה – תקבע את הגבול המזרחי שלנו אחת ולתמיד, תספח את בקעת הירדן כבר ביום ראשון הקרוב ותצא למערכה על המשך שלטון הימין מהמקום הזה. וביום שלישי, כאשר הנושא יעלה להצבעה במליאת הכנסת, אנחנו אזרחי ישראל נספור טוב טוב כל אצבע שלא תתרומם בעד הריבונות על בקעת הירדן. שיחפשו אותנו אחר כך בשני למרץ. תניח להיסטריה שלהם ותעשה הסטוריה!”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות