רון קובי עתר שוב לבג”צ כדי לחמוק – ונכשל: השימוע מתקיים אחה”צ

השופט נועם סולברג קבע כי על ראש עיריית טבריה להתייצב לשימוע שנקבע לו במשרד הפנים - ודחה את בקשתו של קובי להוציא צו ביניים נגד השימוע • קובי טען כי העברת הסמכות לקבלת ההחלטה בעניינו משר הפנים דרעי לשר אלקין אינה מספקת
חרדים 10
י"ז כסלו התש"פ / 15.12.2019 11:59

ראש העיר טבריה, רון קובי, עתר הבוקר (ראשון) פעם נוספת לבג”ץ נגד כוונת משרד הפנים לערוך לו שימוע, לאחר שנכשל במשך שנה שלמה להעביר את תקציב העיר טבריה. כך דווח באתר ‘הרשת הצפונית’.

שופט בית המשפט העליון נעם סולברג דחה את בקשתו להוציא צו ביניים נגד השימוע שאמור להיערך לו בשעה 15:00 בפני מנכ”ל משרד הפנים מרדכי כהן.

קובי הגיש הבוקר עתירה מחודשת נגד עריכת השימוע, בה טען כי העברת הסמכות לקבלת ההחלטה בעניינו משר הפנים דרעי לשר אלקין אינה מספקת.

בעקבות החלטת השופט –  השימוע יתקיים כמתוכן: בשעה 15:00 אחר הצהרים.

בהחלטתו ציין השופט נועם סולברג: “שקלתי את נימוקי הבקשה, עיינתי בנספחיה, אך לא ראיתי הצדקה להיעתר לה. זאת, בשים לב ל’היסטוריה’ של הפרשה הנדונה, ובהינתן פסק הדין בעתירתו הקודמת של העותר.

“כזכור, נרשם בפסק הדין, בין היתר, ‘כי הליך השימוע יתקיים כנדרש ובהקדם האפשרי’. זאת, מבלי שנעלם מעיניי שאנו נתונים בתקופת בחירות. הבקשה נדחית. יִכַּבד העותר ויתייצב לשימוע”.

ביום שישי קיבלו חבריו לסיעה של רון קובי את תשובת משרד הפנים, לפיה אין השר יכול להאריך את כהונת חברי המועצה מעבר לתאריך 30.9.19.

בשל כך, היה אמור ראש העיר להתייצב היום לשימוע במשרד הפנים.

ביום חמישי בבוקר שיגרו חבריו לסיעה של ראש העיר טבריה מכתב לשר הפנים אריה דרעי וליועמ”ש לממשלה אביחי מנדלבליט, ובו בקשת הארכה – לפני השימוע.

חברי סיעת ‘רק’ של ראש העיר ביקשו במכתב ששיגרו לאפשר לראש העיר להאריך את כהונתו בעוד 17 ימים, במסגרתם – כך סבור קובי – יצליח לאשר את התקציב לשנת 2019, המסתיימת בעוד כשבועיים.

במכתב ציינו חברי הסיעה, כי לאחר השימוע שנערך במשרד הפנים בשבוע שעבר לחברי המועצה, נוצרה הזדמנות לקיים שיח אמיתי עם יתר חברי המועצה, שבסופו יצליחו להעביר את התקציב.

בשל כך מבקשים חברי סיעת ‘רק’ לאפשר שוב ל-15 חברי המועצה לשוב לתפקידם, כשהם סבורים כי מה שלא הצליחו להעביר במשך למעלה משנה – יצליחו להעביר בימים שנותרו.

כפי שדווח בחרדים 10, רון קובי הודיע לפני כשבועיים למשרד הפנים כי הוא אינו חש בטוב ולכן לא יופיע לשימוע המתוכנן בפני משרד הפנים. קובי שלח אז בבוקר השימוע למשרד הפנים אישור רפואי בו קיבל 11 ימי חופשת מחלה בגלל שאינו חש בטוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות