כך פועלים מאחורי הקלעים: החשש בישראל מצווי מעצר בהאג לבכירים

גורמים ישראלים מעריכים שהתבטאות של נתניהו ובכירים מהדרג המדיני נגד בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג - רק תחריף את המצב • ארצות הברית ומדינות ה-G7 הביעו דאגה מכך שבית הדין הפלילי ינפיק צווי מעצר לבכירים ישראלים
חרדים 10
כ"א ניסן התשפ"ד / 29.04.2024 20:55

התסבוכת המשפטית הבין-לאומית: בישראל ממשיכים לפעול מאחורי הקלעים בזירות שונות כדי למנוע מבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג להוציא צווי מעצר נגד בכירים בישראל – בהם ראש הממשלה ושר הביטחון.

לפי דיווח הערב (שני) של תמר אלמוג ב’כאן חדשות’,  גורמים ישראלים המעורים בנושא אומרים כי נכון שההתנהלות תמשיך להיות מתחת לפני השטח. הם הוסיפו כי העיסוק בנושא, ובראש ובראשונה התבטאות של ראש הממשלה ונוספים מהדרג המדיני נגד בית הדין – עלול רק להחריף את המצב.

ההערכה היא שאם אכן יוצאו צווי מעצר, זה לא יקרה בשבוע הקרוב.

הסיבה: מדובר בתהליך שאורך זמן ומחייב פניה של התובע לשופטים, שצריכים לאשר זאת. בדרך כלל התהליך אורך שבועות ומתנהל בצורה חסויה.

במקביל, ישראל הגישה את הדוח לבית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג – כפי שנדרשה. תוכן הדוח חסוי, אך לפי דיווח ב’כאן חדשות’ הודגשו בו הצעדים שישראל נקטה לאחרונה כדי לשפר את המצב ההומניטרי בעזה.

הימים הקרובים עשויים להכריע האם יוצאו צווי המעצר. על פי ההערכה, ההחלטה תושפע מפעולה ישראלית ברפיח או לחלופין, מעסקת חטופים.

סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה מוקדם יותר היום, כי ארצות הברית ושאר מדינות ה-G7 הביעו דאגה מכך שבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג ינפיק צווי מעצר לבכירים ישראלים. לטענתן, הדבר עלול לסכל ולפגוע במאמצים להשגת עסקת חטופים.

עוד דווח, כי ישנו מאמץ דיפלומטי שקט להעביר מסרים לבית הדין בגנות הוצאת הצווים, תוך הבהרה כי קיים חשש שהדבר יפגע בעסקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות