חבר המועצה חושף: זה המהלך שעשינו כדי לבלום תחבורה בשבת

לקראת כנס שיעסוק בצדדים התורניים שבניהול עיר וחברה, מספר חבר מועצת העיר הרצליה, אלעד צדיקוב, איך הצליח למנוע את פריצת קדושת השבת בעירו • "אנחנו נמצאים בעת מבחן, ואנחנו צריכים כוחות טובים – דתיים, חרדים ומסורתיים שילחמו על צביון יהודי בסיסי"
אריה ריבקינד
ט"ו כסלו התש"פ / 13.12.2019 14:20

בשבתות האחרונות מפעילה העיר תל אביב מערך הסעות בינעירוני בגוש דן והשרון, תוך חילול שבת רחב במימון עירוני.

למרות ‘ההצלחה’ שנרשמה כביכול למארגנים, המציאות בחלק מהמקומות מורה אחרת.

חבר מועצת העיר הרצליה, אלעד צדיקוב, מספר –  לקראת כנס ‘השיבה שופטינו’ שיתקיים ביום ראשון בירושלים בשיתוף גורמים מהציונות הדתית ומהציבור החרדי, המבקשים לבחון כיצד נכון לחבר בין עשייה מוניציפאלית לבין עקרונות היהדות וההלכה.

צדיקוב, קצין בשייטת במיל’ ובעל תשובה, פועל במסגרות שונות על מנת לעמוד בפרץ ולחזק את נוכחות ערכי היהדות במרחב הציבורי.

בכנס הוא צפוי לדבר על החיבור בין עשייה מוניציפאלית לבין הערכים אותם הוא מביא מבית המדרש.

לדבריו, דווקא עשייה מעין זו היא “הזדמנות לחיבור חברתי בין אוכלוסיות שונות”.

צדיקוב מספר על האתגרים איתם מתמודד הציבור הדתי והחרדי בהרצליה ובערים נוספות – ואומר: “המהפכה המשפטית שהוביל אהרן ברק, הובילה לתעדוף של ערכים אוניברסליים קוסמופוליטיים על פני ערכים יהודיים ומסורתיים, עליהם היתה הסכמה רחבה ועדינה והיוו את היחד המשותף של אזרחי ישראל”.

צדיקוב מתכוון בכך לפרימת הסטטוס קוו: “בשנים האחרונות חל כרסום הולך וגובר בעניינים אלו ופקידי המדינה, ובייחוד היועצים המשפטיים, מערימים קשיים ומכוונים לאג’נדה מאד חד צדדית שפורמת את המוסכמות עליהן גדלנו במשך 70 שנות המדינה”.

לדבריו, “המשפט המודרני במלבושו וביישומו הנוכחי פוגע ומתריס באופן מגמתי כנגד היכולת לחיות חיים יהודיים בישראל”.

לצד זאת, צדיקוב מתאר התעוררות וחיבורים שמצליחים להביא לידי ביטוי את הקול היהודי והתורני. “הפתרון נמצא בציבור המסורתי – הוא הרוב הדומם שעלינו להניעו לפעולה”.

על הפעולות שנעשו נגד הפעלת התחבורה הציבורית בשבת, הוא מספר: “כשניסו להחדיר גם אלינו את יוזמת חולדאי להפעלת התחבורה הציבורית בשבת, נפגשתי עם ארבעה חברי מועצה מסורתיים. שניים מתוכם – חברי ליכוד, הסכימו להצטרף לגוש חוסם למען השבת בתוך הקואליציה. המהלך הזה נתן כח לראש העיר לראות תמונה רחבה יותר ולסרב למיזם.

“כך, נבלמה ההתלהבות ממיזם חולדאי. ערים כמו גבעתיים והוד השרון הודיעו שאין להן תקציב המשך, וגם כפר סבא הצטננה וביקשה לרדת. פדלון הוא מנהיג אמיץ שקיבל דחיפה ועוז מהתגבשות חברי מועצה מגוונים ומלוכדים”.

המסקנה של צדיקוב היא: “בזכות כך מתחדדת הבנה שהמאבק הוא על המכנה המשותף היהודי שלנו. כשאנחנו משתפים פעולה עם הצד המסורתי הם עומדים יחד איתנו והכל נראה נגיש יותר, סביר יותר, אמיתי יותר ומחוזק יותר”.

חוץ מתפקידו כחבר מועצת העיר הרצליה, מכהן צדיקוב כיו”ר פורום אחריות יהודית שפועל להנעת בעלי תשובה להשפעה ולחיבורים עם קהלים וציבורים מגוונים מתוך נאמנות לתורה ולמסורת, והרצון לחזקן גם בחיים הציבוריים .

צדיקוב מפציר באנשי תורה להיות מעורים יותר בצמתי קבלת ההחלטות ומסביר שהזירה המקומית היא מגרש שכובד המשקל עובר אליו: “נציגי ציבור מוניציפאליים חייבים להבין זאת ולהיות מוכשרים לכך רעיונית וביצועית אפקטיבית”.

הוא מתריע מפני תהליך שגובר בשנה האחרונה, שהחל מאז כינון ‘פורום ערים חופשיות’. “רואים את חתימת ידה של ‘הקרן החדשה לישראל’, שמאתרת נבחרי ציבור עם אג’נדה אנטי יהודית ומכשירים אותם, מכוונים ותומכים ביצירת חייץ בין היהדות לבין היהודים והישראלים בערים”.

הוא הדגיש: “אנחנו נמצאים בעת מבחן, ואנחנו צריכים כוחות טובים – דתיים, חרדים ומסורתיים שילחמו על צביון יהודי בסיסי במדינת היהודים”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "הסכמה רחבה ועדינה" לפי הדתיים:
    14/12/2019 12:47
    אני
  1. הדתיים כופים החילונים מתכופפים

  2. מדובר בדמגוג, ישר עמוד שדרה ופחדן ממדרגה ראשונה
    14/12/2019 14:22
    רועי
  3. מתאר את העולם בשחור ולבן, מבחינתו המסורתיים זה כלי להגשמת המטרה שלו ותו לא, טוב יעשו אם יתרחקו ממנו.

  4. נבלות! איך הייתם מרגישים אם בכל עיר עם רוב חילוני היו מתעקשים לסגור לכם בתי כנסת?
    14/12/2019 15:08
    גל
  5. מספיק לכפייה הדתית!בגלל זה שונאים אתכם

  6. בעלי התשובה הם אסוננו. כך התפרקה משפחתי.
    14/12/2019 15:40
    חני
  7. הרבנים הורו לבתי ולבעלה להתנתק מהמשפחה.

  8. כתבה הזויה
    14/12/2019 23:45
    שחר
  9. פדלון הקים שני קווי שבת, אחד לים שפועל כבר 4 שנים ואחד לתל אביב שמתחיל חודש הבא