אייכלר במליאה: בואו לחצרות החסידים ותראו שהשבת היא מתנה טובה • צפו

ח"כ ישראל אייכלר זעק במליאת הכנסת, במסגרת 'נאומים בני דקה', את זעקת השבת: "כמו שאי אפשר לומר על שלג שהוא חמסין, כך אי אפשר לומר על חילולי שבת שהם עונג שבת. בואו ותקבלו את מתנת השבת"
אריה ריבקינד
י"ד חשון התש"פ / 12.11.2019 00:42

בדברים שנשא היום (שני) ח”כ ישראל אייכלר במליאת הכנסת, במסגרת ‘נאומים בני דקה’, הוא זעק את זעקת השבת.

“אחד התירוצים במלחמה הפוליטית שמשתקת את המדינה הוא הסטטוס קוו על חילולי השבת. יש מרוץ בעיריות מי ירמוס את השבת בגלגלי האוטובוסים ו’ישחרר’ את עם ישראל מן הברית שכרת עמו הקדוש ברוך הוא”.

אייכלר הזכיר: “‘ושמרו בני ישראל את השבת לדורותם ברית עולם’ –  כך אמר הקדוש ברוך הוא ולא הדתיים ולא החרדיים. לא אנחנו קבענו מהי השבת. אף אחד לא עושה לנו טובה שהוא זוכה למתנה טובה ושבת שמה. הוא מקבל מתנה לעצמו. כמו שאמר הקדוש ברוך הוא למשה ‘יש לי מתנה טובה בבית גנזיי ושבת שמה, לך והודיעם’.

“אנחנו רק מודיעים לעם ישראל שמי ששומר את השבת כהלכתה, הוא אדם מאושר. בואו לחצרות החסידים, לקהילות החרדיות, ליישובים הדתיים, ותראו איזה אושר השבת משרה על האדם, המשפחה, הקהילה והחברה. כל העולם הנאור התקנא ביום המנוחה השבועי, לפועל, לעובד ולסוחר.

“רוב יהדות ארצות הברית, הולכת ונכחדת בהתבוללות טראגית, בגלל שאבותיהם נאלצו לעבוד בשבת. המעסיקים פיטרו אותם, לאחר שלא באו לעבוד בשבת. לא קיבלו שומרי שבת לעבודה. כך הם הפכו לעבדים מרצון. התוצאה היא טראגית לדורות.

“כמו שאי אפשר לומר על שלג שהוא חמסין, כך אי אפשר לומר על חילולי שבת שהם עונג שבת. בואו ותקבלו את מתנת השבת. צר לנו על אלו שלא זוכים לראות באור השבת. איננו כופים ואיננו רוצים שיעשו בשבילנו כלום. בסך הכול אנחנו באים בשפה רכה, ברורה ונעימה ומציעים לכולם: הביטו וראו את יקרת מעלת השבת, בואו וראו את החשיבות שלה לחיי האדם, לחיי המשפחה, ולאנושות כולה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות