האם הרב יוחנן חיות מ’אל על’ סייע לבנו הנוכל להימלט מהארץ?

מהודעות וואטסאפ שכתב לאחד ממכריו נראה כי למרות כל הכחשותיו בעבר, רבה של 'אל על' הרב יוחנן חיות, היה מעורב לכאורה בבריחת בנו הנוכל, שמעון יהודה חיות, שהתחזה בשם "סיימון לבייב" - מישראל • "אם הוא מעדכן ב-18 לחודש שהצליח להוציא אותו... איך הוא לא עצור?"
חיים טוויל
א' חשון התש"פ / 30.10.2019 13:37

האם יוחנן חיות, הרב של חברת אל על, סייע לבנו שמעון יהודה חיות להימלט מהארץ?

חיות הבן נעצר לפני יותר משלושה חודשים ביוון בחשד כי ‘עקץ’ נשים ברחבי העולם, והוסגר יום לפני יום כיפור לישראל.

עוד בנושא:

בנו של הרב יוחנן חיות, הונה נשים – והוסגר אמש לישראל

שמעון חיות – שכינה עצמו, בין היתר, כ’סיימון לבייב’, תוך שהוא מתחזה לבנו של איש העסקים ר’ לוי לבייב – ברח מישראל במהלך שנת 2017, לאחר שעמד נגדו כתב אישום על סדרה של מעשי הונאה שביצע בישראל. הוא הוכרז כדרוש לרשויות האכיפה.

לפי הודעת המשטרה לאחר הסגרתו, היא הביאה – באמצעות נציגיה באינטרפול, ביוון ובאירופה,  למעצר בישראל את שמעון יהודה חיות, שנמלט מהארץ במהלך הליך משפטי מתנהל, אשר במסגרתו הוגש נגדו כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז ת״א, בגין עבירות שונות, ובכללן עבירות הונאה ומרמה.

הרב יוחנן חיות טען לאורך כל הדרך, מאז התפוצצות הפרשה, כי אין לו כל קשר לבריחת בנו. “מרשי לא היה מעורב כלל בבריחותיו של הבן לחו”ל, לא בפעם הראשונה ולא בפעם השנייה, ולא ידע מכך דבר, אלא בדיעבד בלבד”, מסר עורך דינו בתגובה לתחקיר שהתפרסם לפני כחצי שנה במגזין mako.

אלא שאמש חשף שמעון איפרגן באתר mako התכתבויות של הרב חיות, בהן הוא כותב כי הוצאת בנו מהארץ הייתה “מבצע לא פשוט”, לכאורה.

בהודעות וואטסאפ שהגיעו לידי mako וחרדים 10, כותב הרב לאחד ממכריו ב-15 באוקטובר 2017: “בכל מצב רציתי לומר שקיבלתי החלטה שהוא בעצמו ייסע לבנק. זה מאוד יעזור ואכן מצאתי מישהו כבד שיחתום עליו ערבות… מקווה שאחר הצהרים הוא ייצא לכיוון הבנק. בזה אני אסגור את כל הכיוונים גם אם תהיה בעיה הוא בעל החשבון ויכול להוציא כסף ולפתור את כל הבעיות”.

ההודעה ששלח הרב חיות לכאורה למכר. צילום מסך מתוך וואטסאפ

כמה ימים לאחר מכן, הבן שמעון יהודה חיות נעלם וברח מהארץ, לתדהמת המשטרה והפרקליטות.

לאחר שאותו איש עסקים עמו התכתב ניסה לברר מה קורה עם כספו – הרב חיות שלח לו הודעה נוספת: “אח יקר, תאמין לי שעד שהוצאתי אותו זה היה מבצע לא פשוט ותאמין לי שהוא מביא תוצאות שאף אחד לא הביא. לכן נשמה מבקש ממך שתיתן לו את מה שהוא צריך וביחד נראה תוצאות בעזרת ה’ מבטיח לך”.

ההודעה ששלח הרב חיות לכאורה למכר. צילום מסך מתוך וואטסאפ

לחרדים 10 נודע, כי עד לרגע מסירת ההודעות הללו על ידי איש העסקים למשטרה – החוקרים  כלל לא ידעו שהוא נמלט לחו”ל.

לפי הדיווח באתר mako, הרב חיות טען לאורך כל הדרך כי לא היה בקשר עם בנו ואף “ישב עליו שבעה”, דבר שלא מסתדר עם ההודעות שנחשפו. באתר נטען כי הרב ובנו היו בקשר רציף גם לאחר הבריחה.

נכון לעכשיו, לפי הדיווח, חיות ואביו טרם נחקרו על כל החשדות נגדם, זאת למרות שעברו כבר כשלושה שבועות מאז שהבן הוסגר מיוון לישראל, והחוקרים גבו עדויות ממתלוננים נוספים נגד השניים.

“אם כתב ב-15 לחודש על ניסיון לסדר לו ערבות ונסיעה לבנק בפולין, ומעדכן ב-18 לחודש שהצליח להוציא אותו… איך הוא לא עצור?”, אומר גורם המעורה בפרשה לחרדים 10.

חיות הבן צפוי להישאר במעצר עד ליום שני, ה-11 בנובמבר, אז צפוי להתקיים דיון בעניין המשך מעצרו.

הרב יוחנן חיות סירב להגיב לכתבה ב-mako.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בנו של איש העסקים ר’ לוי לבייב?
    30/10/2019 15:08
    מ.ה.
  1. הוא לא רב ודרך אגב קוראים לו לב.