מנתחים סתם? תביעה נגד אסותא: “עשו ניתוח מיותר בגלל בצע כסף”

משה בכר תובע את בית החולים בתל אביב, את הרופא המנתח ואת קופת חולים 'לאומית' - שאישרה את הניתוח • טוען: "הניתוח גרם לי נזקים חמורים מאוד ובלתי הפיכים" • הנתבעים: "נגיב לטענות בבית המשפט" • ישראל היום: אלפי הליכים כירורגיים מבוצעים, לפי ההערכות, בכל שנה, ללא כל הצדקה רפואית אמיתית
יוני גרין
י"ד תשרי התש"פ / 13.10.2019 10:41

משה בכר, בן 56, מרמת גן הגיש תביעת רשלנות רפואית נגד הרופא הכירורג ד”ר עופר לנדאו ובית החולים אסותא בתל אביב, שם בוצע לו ניתוח, ונגד קופת חולים לאומית, שאישרה את ההליך הכירורגי ושילמה עבורו.

כך חושף הבוקר (ראשון) פרשן וכתב הבריאות של ‘ישראל היום’, רן רזניק.

לדברי בכר, מדובר ב”ניתוח מיותר שלא היתה כל הצדקה רפואית לבצע אותו. נעשה ללא בדיקות הדמיה ובלי להמליץ לי קודם על טיפולים אחרים רק בגלל ‘בצע כסף’. הניתוח גרם לי נזקים חמורים מאוד ובלתי הפיכים. לפני ההליך הרופא המנתח אמר לי שמדובר ב’ניתוח פשוט’, שהוא מבצע עשרות כאלה, וכי אחרי מנוחה של שעתיים כבר אוכל ללכת לעבודה”.

הטענות של בכר בכתב התביעה על הניתוח המיותר, שגרם לו לטענתו לנזקים קשים מאוד, מצטרפות לשורה של תלונות שפורסמו בתחקיר מוסף ‘שישבת’ של ‘ישראל היום’ עוד ב־2013, שבו התגלו ממצאים ועדויות של רופאים בכירים, מנהלי בתי חולים ומטופלים – על תופעה רחבה ומסוכנת מאוד במערכת הבריאות הישראלית של ניתוחים מיותרים.

לפי הדיווח, אלפי הליכים כירורגיים מבוצעים, לפי ההערכות, בכל שנה, ללא כל הצדקה רפואית אמיתית.

זה קורה בגלל תשלומים גבוהים שמקבלים הרופאים ובתי החולים על הניתוחים. בחלק מהמקרים מבוצעים הניתוחים אף על פי שיש דרכים מקובלות אחרות לטפל בבעיה הרפואית. במקרים רבים ההמלצה על הניתוח מגיעה מהרופא הכירורג שמבצע את ההליך בעצמו תמורת תשלום גבוה בבתי חולים, הפועלים במתכונת פרטית או במסגרות של רפואה פרטית בתוך בתי חולים ציבוריים.

התביעה שהגיש בכר בדרישה לפיצויים כספיים, הנחשפת לראשונה, הוגשה לפני כחודש לבית המשפט המחוזי מרכז על ידי עורכי הדין שמואל יקירביץ והגר סקל ממשרד עורכי הדין רובינשטיין־יקירביץ, המתמחה בתביעות רשלנות רפואית ונזקי גוף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בצע כסף? על מה אתם מדברים
    14/10/2019 15:11
    שני קווה
  1. חברים, ניתוח פיסורה/ תיקון סדק בפי הטבעת זה לא ניתוח שאחריו רופאים משלמים במזומן על בית בכפר שמריהו… אילו הייתי במקום הרופא הייתי תובע את המתלונן על הוצאת דיבה, הגיע הזמן להבין שלפעמים תוצאת ניתוח היא לא אופטימלית ולפעמים מסתבכת, וזה קורה לגדולי הרופאים המנתחים, ניתוח זה לא מדע מדויק, זה בסדר לתבוע פיצוי על כאב וסבל כאשר תוצאת הניתוח גרועה, זה לא בסדר לבוא ולומר שהרופא ניתח בגלל בצע כסף, זה ניחוח שבמקרה הטוב הרופאים מקבלים עליו 1,500-2,000 ש”ח… בצע כסף אין כאן.