המשטרה הרסה טיול שנתי של ילדים – ותפצה אותם ב-35,000 ש”ח

לפני ארבע שנים עוכבו שלושה קטינים בעת שהיו בטיול שנתי של בית הספר בחשד כי פרצו לקבר ''נבי יהודה'' בצפון • הקטינים נחקרו בניגוד לחוק תוך מניעת מזון ומים ונלקחו מהם הפלאפונים • בית המשפט פסק: המשטרה תפצה אותם ב-35,000 שקלים
חיים טוויל
ג' ניסן התשפ"ד / 11.04.2024 18:53

בית משפט השלום בנצרת פסק כי המשטרה תפצה שלושה קטינים, אותם עיכבה לפני ארבע שנים בחשד כי פרצו לקבר ”נבי יהודה” בצפון בסכום של 35,000 שקלים.

הקטינים נחקרו בניגוד לחוק תוך מניעת מזון ומים ונלקחו מהם הפלאפונים.

עו”ד מנשה יאדו מ חוננו הגיש תביעה כנגד המשטרה על התנהלותה כנגד הקטינים.

לפני ארבע שנים ניסה אחיו של אחד הקטינים להיכנס לקבר ”נבי יהודה” הסמוך לשאר יישוב אך נדחה על ידי השומר בכניסה. למחרת כאשר שימש האח כמלווה בטיול של אחיו וחבריו הוא עוכב על ידי שוטרים ונלקח יחד עם הקטינים אותם  ליווה לתחנת המשטרה בצפת.

השוטרים נטלו מהקטינים את מכשירי הטלפונים הניידים שלהם, ללא כל סמכות ועיכבו אותם במשך שעות בתחנה בניגוד לחוק. במהלך שעות העיכוב סרבו השוטרים לבקשת הקטינים להביא מהרכב את האוכל שלהם, שכן הקטינים עוכבו בטרם הספיקו לאכול ארוחת בוקר. כתוצאה מכך לא אכלו הקטינים דבר עד הצהריים.

אחד הקטינים התלונן בפני השוטרים על כאב ראש וביקש לקבל אקמול, אך נענה בתשובות מזלזלות מצד השוטר “אנחנו לא קופת חולים”.

בית המשפט קבע, כי לא היה מקום לעכב את הקטינים ולהרוס את הטיול מכיוון שכבר בלילה שלפני העיכוב התקבל במשטרה דיווח כי באירוע נכחו ארבעה בגירים. עוד קבע ביהמ”ש כי בהתייעצות שהתקיימה לאחר שעוכבו הקטינים לתחנה נאמר כי נוכח הראיות אין לקטינים מעורבות באירוע ולמרות זאת לא שוחררו הקטינים חזרה לטיול, ואף הושארו בתחנת המשטרה זמן רב יותר מהמותר בחוק ובכך נגרם להם עוול, שבגינו פסק בית המשפט פיצוי לכל אחד מהקטינים בסך 10,000 ש”ח בתוספת הוצאות משפט.

עו”ד יאדו: “אירוע שערורייתי בו פוצצה המשטרה טיול שנתי לכיתה שלימה למרות שמראש היו לה ראיות שמפריכות כל קשר בין הילדים לבין האירוע המינורי אותו היא חקרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות