מתגבשת החלטה להגשת כתב אישום נגד ליצמן בשני תיקים

במשטרה מתגבשת החלטה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד סגן שר הבריאות ליצמן בשתי פרשיות לפחות • בתיק שלישי עדיין לא התקבלה החלטה • התיק המרכזי הוא התיק של מלכה לייפר - מנהלת בית הספר החרדי שחשודה במעשים חמורים • תיק נוסף: סיוע בחופשות לעבריין
דוד ליבוביץ
כ' סיון התשע"ט / 22.06.2019 21:32

במשטרה מתגבשת החלטה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. כך פרסם אתמול (שישי) העיתונאי מרדכי גילת בכאן 11.

ההמלצה המתגבשת הינה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע בשני תיקי חקירה לפחות.

לפי הדיווח, בשני התיקים הראשונים הראיות מוצקות.

התיק המרכזי הוא התיק של מלכה לייפר, מנהלת בית הספר החרדי במלבורן שבאוסטרליה החשודה כי ביצעה מעשים חמורים בתלמידות.

ליצמן חשוד, בין היתר, בשימוש בסמכותו שלא כדין כדי להשפיע על חוות דעת פסיכיאטריות, במטרה למנוע את הסגרתה של לייפר לאוסטרליה.

בפרשייה השנייה מדובר בתיק שבו ניסה ליצמן לסייע, בניגוד לחוק לעבריין. בפרשה זו נחשד ליצמן כי הוא ניסה להפעיל את השפעתו בקרב גורמי מקצוע במשרדו לטובת אותו עבריין הנמצא בכלא – וניסה לצרף אותו לקבוצת זכאים לשיקום וכך לקדם את זכאותו לחופשות רבות יותר ולשחרור מוקדם.

יצויין כי ישנו תיק שלישי שלגביו עוד לא נפלה החלטה סופית.

מחקירת ליצמן עלה, כי הרופאה האוסטרלית הבכירה, שהתלוננה על ההתנהלות בהליך הסגרת לייפר, הזהירה כבר לפני יותר משנה במכתב להסתדרות הרפואית כי ליצמן מתערב כדי למנוע הליך הסגרה בצורה פסולה.

במכתב ללשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית כתבה הרופאה, ד”ר מרים קוטנר, המשמשת נשיאת הפדרציה האוסטרלית-יהודית לרפואה: “לד”ר צ’רנס (הפסיכיאטר המחוזי בירושלים) ‘לא היה זמן’ לחתום על חוות הדעת… נראה שליצמן מעורב במקרה הזה ומעורבותו נובעת מכוונות זדוניות – והיא שהובילה להתנהגות לא אתית של ד”ר צ’רנס”.

בדיווח ב’כאן’ נאמר כי את החקירה מלווה פרקליטות מחוז ירושלים מהיום הראשון וניתן להניח שהיא אינה מופתעת מההמלצות הצפויות של המשטרה בקרוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות