ריבלין ואיילת שקד סיכמו את ‘שנת החנינות’: כמה זכו לקיצורי עונש?

מתווה החנינות המיוחד עליו הכריזו בשנת ה-70 למדינה: 551 בקשות לקיצור תקופת מאסר, הקלה בקנסות ומחיקת רישום פלילי לחיילים ומשרתי שירות לאומי הוגשו במהלך השנה
חיים טוויל
ט"ו אייר התשע"ט / 20.05.2019 14:30

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ושרת המשפטים איילת שקד נועדו היום (שני) לפגישת סיכום מתווה החנינות המיוחד – עליו הכריזו בשנת ה-70 למדינת ישראל.

במהלך השנה הוגשו 551 בקשות לקיצור תקופת מאסר, הקלה בקנסות ומחיקת רישום פלילי לחיילים ומשרתי שירות לאומי, שהתאימו למאפייני המתווה.

מתוכן העניק הנשיא הקלה בעונשי מאסר ל-102 אסירים. פי 13 ממה שניתן בממוצע בחמש השנים האחרונות.

108 חנינות של מחיקת מרשם פלילי ניתנו לחיילים ומשרתי השירות הלאומי וזאת פי 3 מהתקופה המקבילה אשתקד. 75 חנינות למחיקת רישום פלילי ניתנו לחיילים ששירתו או משרתים כחיילים קרביים.

במהלך הפגישה אמר ריבלין: “אופייה של חברה נבחן גם באופן שבו היא רואה את אסיריה ומורשעיה. סברתי כי לרגל שנת ה-70 למדינת ישראל, לצד החגיגות, זו גם ההזדמנות לעצור, להתבונן ולראות את מי שאולי, איננו רואים מספיק בימי שגרה”.

הוא הוסיף: “לא רק להעלות על נס את ההישגים וההצלחות שלנו בשבעים שנות עצמאות, אלא גם לגלות חמלה ולהושיט יד למי שזקוק לה. להשיב אל תוך ה’יחד’ שלנו, גם את מי שיצא ממנו ונמצא ראוי לשוב. זהו מסר חשוב לחברה הישראלית וזהו כוחו של מוסד החנינה”.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה: “חיילי צה”ל תורמים למדינה את מיטב שנותיהם, ובשנה האחרונה אנחנו נתנו להם את שלנו. שנת ה-70 למדינה היתה הזדמנות מצוינת עבורנו לנהוג לפנים משורת הדין עם חיילי צה”ל ועם אזרחים שהוכיחו שעברו שיקום.

“כך היה בהיענות לרוב מוחלט של פניות חיילים למחיקת רישום פלילי, ולשמחתי לאור מתווה החנינות המיוחדת פנו הרבה יותר חיילים בהשוואה לשנים קודמות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות