ישראל תגבש יוזמה מתוך מטרה להגיע לעסקת חטופים עם חמאס

בקבינט המלחמה הסכימו שיש צורך בחידוש השיחות עם המתווכות • צוות המשא ומתן ביקש מנדט מורחב לגיבוש הצעה - אך קיבל מנדט מצומצם בלבד • ניצן אלון הציע לשקול שוב את ההתעקשות הישראלית על סוגיות מסוימות, ולהביע נכונות לבחון מחדש נושא שיש עליו מחלוקת עם חמאס
חרדים 10
ט"ו אייר התשפ"ד / 23.05.2024 20:26

קבינט המלחמה הטיל על צוות המשא ומתן לגבש הצעה קונקרטית לעסקת חטופים שתועבר למתווכות, כך אמרו גורמים המעורים בפרטים היום (חמישי) לכאן חדשות. לפי הגורמים, במהלך דיון בקבינט שנערך אתמול, גורמי הביטחון הציגו חזית אחידה והסכימו כולם שיש צורך לקדם את המגעים והשיחות לשחרור חטופים.

על אף הנאמר, לפי הגורמים, קבינט המלחמה אישר לצוות המשא ומתן “מנדט מסוים” בלבד לניסוח ההצעה החדשה – ולא העניק את המנדט המורחב שהצוות ביקש. במהלך ישיבת הקבינט, שנמשכה כארבע שעות, הציג צוות המשא ומתן את רעיונותיו להנעת השיחות מחדש. שרי הקבינט, כאמור, אישרו במהלך הישיבה קווים מנחים עדכניים.

ההצעה עליה יעבוד צוות המשא ומתן מגיעה בהמשך להצעה של האלוף במיל’ ניצן אלון, מפקד המאמץ המודיעיני של תחום השבויים והנעדרים. הצעתו של האלוף במיל’ כוללת נכונות לבחון מחדש נושא שיש עליו מחלוקת עם חמאס. אלון אף הציע לשקול שוב את ההתעקשות הישראלית על סוגיות מסוימות.

הגורמים המעורים בפרטים אמרו לכאן חדשות שההצעה המדוברת תגובש כבר בימים הקרובים – כדי להביא לסבב שיחות נוסף, בנסיון להגיע לעסקה לשחרור חטופים. עם זאת, הגורמים ציינו שלא צפויה פריצת דרך במגעים בזמן הקרוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות