גפני: נבחן חוק שימנע בעתיד • לפיד: תגיד לנו מה לעשות?

העבודות להקמת גשר יהודית מעל נתיבי איילון בת"א יחלו בסוף השבוע הקרוב - ויימשכו שש שבתות ברציפות • משה גפני: "התקלות המשונות שעוצרות את עבודות הרכבת ומשבשות את לוח הזמנים באופן לא טבעי - הם הראיה הטובה ביותר כי לא תרוויחו כלום מהעבודות האלו בשבת"
אריה ריבקינד
ט"ז שבט התשע"ט / 22.01.2019 20:06

רמיסת השבת בתל-אביב: יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, הגיב הערב (שלישי) על ההחלטה לקיים את עבודות להקמת ‘גשר יהודית’ מעל נתיבי איילון בתל אביב – בשבתות.

“נבחן חוק שימנע את העבודות הללו בעתיד בשבתות ובמועדי ישראל”, אמר גפני.

כפי שדווח בחרדים 10, בעקבות העתירה שהגישה עיריית תל אביב-יפו לבג”ץ, פרקליטות המדינה הודיעה היום לבית המשפט העליון, כי העבודות להקמת ‘גשר יהודית’ יימשכו החל מסוף השבוע הקרוב, במשך שישה סופי שבוע, כמו בתכנון המקורי.

הודעת המדינה באה לאחר שבג”ץ קבע כי מכיוון שצריך לסגור את נתיבי איילון בשל עבודות חישמול ברכבת ישראל, הרי שלא ניתן למנוע את העבודות בגשר יהודית, כאשר בכל מקרה עובדים שם פועלים שאינם יהודים.

ח”כ גפני שוחח עם שר התחבורה ישראל כץ שניסה למנוע עבודות אלו, ואמר לו כי השבת לא ניתנה לעם ישראל כדי לחללה ולעשות בה עבודות שיפוצים.

“רואים זאת בחוש שהשבת תובעת את עלבונה, התקלות המשונות שעוצרות את עבודות הרכבת ומשבשות את לוח הזמנים באופן לא טבעי – הם הראיה הטובה ביותר כי לא תרוויחו כלום מהעבודות האלו בשבת. בכל  מקרה, נבחן חוק שימנע את העבודות הללו בשבתות ובמועדי ישראל”, אמר ח”כ גפני.

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, הגיב: “מברך את רון חולדאי על ההחלטה לקיים את העבודות בגשר יהודית. שגפני לא יגיד לנו מה לעשות אצלנו בבית, ואנחנו לא נגיד לו מה לעשות אצלו בבית”.

לפני כחצי שנה הורה שר התחבורה ישראל כץ, להקפיא את כל העבודות המתוכננות להקמת הגשר.

כץ ביקש להגיש לו בהקדם תכנית לביצוע העבודות בדרכים אחרות, כולל במהלך שעות הלילה המאוחרות, כפי שנעשה במקרים דומים בעבר וכמקובל, לדבריו, בארץ ובעולם.

אלא שבג”ץ הורה, כאמור, לבצע את העבודות בשבתות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה אפילו לא בדיחה.
    22/01/2019 20:49
    מוטי
  1. גפני מגחך את עצמו לדעת, שימו לב! שהמדינה נהית יותר מיליטנטית בכל הנוגע ליחסי דת-מדינה והחרדים נהיו יותר פשרניים בנושא זה, כך שהסיכוי שנושא כזה יעלה על סדר היום של הכנסת הבאה שואף למינוס 50.