תעשו פרצוף מזועזע: מומחה לכף היד מציע למטופלים להניח תפילין

האורתופד ד"ר מרדכי ויגלר, מומחה לכירורגיית כף יד במרכז הרפואי רבין, תועד במצלמה נסתרת מניח תפילין למטופלים ומציע להם לרכוש לעצמם זוג • תודו, בהחלט סיבה לזעקה
חרדים 10
י"ד שבט התשע"ט / 20.01.2019 20:57

 כתב התכנית ‘ברקוד’, המשודרת ב’חדשות 13′ הגיע עם תלונה על כאבים בכף היד אל ד”ר מרדכי ויגלר, אורתופד חסיד חב”ד, אחד המומחים הגדולים לכירורגיית כף יד – וקיבל ממנו הצעה שהדהימה אותו: להניח תפילין.

“אין לך תפילין? למה אתה לא קונה? תפילין מהודר עולה 1,500 שקלים, אתה מקבל תפילין חבל על הזמן”, תועד ד”ר ויגלר במצלמה נסתרת. “אני אתן לך טלפון של בן דוד שלי. תגיד לו אני הייתי אצל הדוקטור. זה ישפר אותך פלאים. זה לכל החיים. נכס אדיר”.

כששאל הכתב אם התפילין אמור לעזור לכאבי הידיים – ענה הרופא: “זה ודאי יעזור. זה הוראות יצרן, זה עוזר לכל דבר”.

לפי התכנית, הכתב הגיע אל הד”ר מהמרכז הרפואי רבין,  בעקבות סיפור זהה של מטופל שהגיע לייעוץ אצל הד”ר.

“כשהגעתי אליו הוא הסתכל על התוצאות של הבדיקה ואמר לי ‘כן, צריך לעשות ניתוח. אבל אתה יודע מה יעזור לך לכאבי ידיים? להניח תפילין”, העיד אבי (שם בדוי).

“הוא הציע לי לקנות אצל דוד שלו תפילין ב-1,500 שקלים. אמרתי לו שזה קצת יקר, אז הוא אמר לי ‘טוב, בוא אני אעשה איתך עסק. נעשה חצי חצי על התפילין'”.

תגובת ד”ר ויגלר:  “מעולם לא כפיתי על שום מטופל קיום מצווה ולא התניתי  קבלת טיפול.  על מידת יושרי ומקצועיותי יוכלו להעיד בכירי עולם הרפואה ואלפי מטופלים מרוצים”.

הדפס כתבה

9 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ניחוש
    20/01/2019 21:33
    יוסי
  1. על פניו רואים תמימות המחשבה בטח חסיד של רבן של ישראל מרנא קדישא מליובאוויטש זיע”א

  2. אמיתי עובד מי שלא מאמין שיניח ויראה
    20/01/2019 22:57
    אבי
  3. זה עוזר ביד עליה אתה שם את התפילין זה כנראה משהו שקשור לקשירה והלחץ על כלי הדם בזרוע בדוק מניסיון אישי הרבה לפני התחקיר על דר ויגלר

  4. דר ויגלר
    20/01/2019 23:12
    יעל לוי
  5. עברתי אצל דר ויגלר שני ניתוחים מאוד מוצלחים , הוא רופא מומחה בתחומו , הוא באמת מציע הנחת תפילין מתוך אמונה פנימית חזקה ולא מחייב אף אחד לדעתי כחילונית נעשה לו עוול גדול הוא בן אדם מקסים.

  6. תפילין
    21/01/2019 10:10
    יורם
  7. צודק במליון אחוז אני סבלתי מכאבים עזים ביד ימין ובכתף והיו לי זרמים ביד ולא הייתה לי תחושה שאני נוגע או מרים כוס לא הרגשתי את הכוס ולא שום חפץ שנגעתי בו עד שאמר לי שכן שלי שהוא לא חסיד חב”ד הוא עם כיפה סרוגה מרוקאי בן 70 עבד כול החיים שלו במע’צ אמר לי תתחיל להניח תפילין כול בוקר לפני השעה שמונה וחצי תגיד שמע ישראל עם התפילין ובאמת תוך ארבעה ימים עברו לי הכאבים בכול היד וחזרה לי התחושה וככה התרפאתי בלי כדורים נגד כאבים בלי שום כדורים ולא ניתוח, היום אני אפילו מתפלל שחרית מנחה ערבית בבית הכנסת והכול בזכות אותו שכן מרוקאי בן 70, במשך חצי שנה הייתי מניח תפילין בבית, בלי להתפלל שחרית רק אומר שמע ישראל וזהו, היום אני בריא תודה לאל,

  8. הצעה מצוינת והוגנת
    21/01/2019 10:48
    לעשות רצון הבורא
  9. מי כמו מומחה לכף היד יכול להעיד שהדבר הטוב ביותר לבריאות זה להניח תפילין .
    אשריך שאתה מזכה את הבריות לבריאות האמתית ומרפא את שורש הבעיה.
    כל הכבוד שאתה גם לוקח חלק בהוצאות רכישת התפילין .
    זכות גדולה
    ירבו כמותך

  10. צדיק
    21/01/2019 16:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. אין צדיק מד”ר ויגלר בן אדם אמיתי מענטש

  12. לא מתביישים
    22/01/2019 16:19
    משה בן אברהם
  13. וכשפקידי רווחה משכנעים הורים דתיים להכניס את הילדים לחילוני?

  14. . .
    23/01/2019 08:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  15. לירן יקירי,
     
    לפני מספר שבועות, קבעת תור בקליניקה של אחי, ד”ר מרדכי ויגלר – רופא ישראלי מוכר, אורתופד מומחה המוערך מאוד בתחומו. הצגת את עצמך בשם ‘משה’ והתלוננת על כאבים עזים בידיך. מה שלא סיפרת, היתה מצלמה נסתרת שהחבאת על גופך, באמצעותה ביקשת ליצור ולצייר תדמית מכפישה לרופא: כמיסיונר חשוך המבקש לשדל אנשים להניח תפילין.
     
    אבל אני חושב, לירן, שהמצלמה הנסתרת חשפה עוד כמה פרטים, שונים לחלוטין.
     
    קודם כל נקלטו בעין העדשה, פריטים המצויים במרפאתו של אחי: תעודות ההסמכה המעידות על מקצועיותו והכשרתו האקדמית; הכיפה והציצית שלו, כמה ספרים ואף תמונה של הרבי מליובאוויטש המתנוססת על הקיר.
     
    האם הבחנת באותות ההוקרה שקיבל בעקבות פעולותיו הפילנטרופיות המגוונות? שמת לב, למשל, שמדובר ברופא בכיר שעדיין משרת שירות מילואים פעיל בצה”ל? ומה עם מאות המסרונים, התגובות והודעות התמיכה שפציינטים ומכרים טרחו לשלוח לו בעקבות הפרסום שנועד להכפישו: שמת לב לאמפתיה, לסימפטיה ולאישיות הקורנת, החמימה, האדיבה והכל-כך אנושית העולה מתוכן?
     
    אך זה לא כל מה שנחשף במצלמתך הנסתרת, לירן.
     
    חדרת במרמה אל משרדו, התפרצת בעוינות אל המרחב האישי של אחי. שיקרת לו במצח נחושה, הזדהית בזהות בדויה והצגת מצג שווא כולל התחזות והצגת סימפטומים אותם בדית במרמה ובכזב זדוני. בחרת לעצמך את דמותו של “משה השקרן”, המתנשא והיהיר. אולם הבלון הנפוח שהכנסת לחדר – מתפוצץ בשלב כלשהו וצחנתו די מתפוגגת. ברגע כלשהו לקראת סוף ההסרטה, אם מתבוננים בתשומת לב, הקליפה מתקלפת ונחשף “לירן היהודי”.
     
    כאשר זכית להניח תפילין ולקרוא “שמע ישראל”, לירן, באותן שניות היית מחובר לאמת: אל 4,000 שנות אמת ואור שאבותיך ואבותיהם הקרינו, חירפו נפש למענה ושימרו באהבה לאורך כל תלאות ההיסטוריה. התחברת לעומק פנימיות נפשך, שהאירה כבדולח באותם רגעים. הניצוץ היהודי החבוי בנשמתך וזהותך הפנימית האמיתית, הבליחו לשנייה, מעידות על המציאות העוצמתית שבאמת מגדירה ומאפיינת אותך. ולרגע קט הצליחה מצלמתך להציג את פניה הנאות בפני כל.
     
    לא, אין זו ידך שכואבת ומייסרת, לירן. בכל פעם שאתה משקר ובכל משימה זדונית נוספת שאתה מבצע: נשמתך היא שמתייסרת, פגועה ודואבת.
     
    הפעל מחדש את ההסרטה שלך: תפעיל ‘לופ’, חזור והבט בצילום שוב ושוב, עד שתזהה גם אתה את האמת. עד שתכיר ותתחבר לא אל “משה הבדאי והנוכל”, אלא אל “לירן היהודי”.
     
    ואם אתה זקוק לעזרה, אני מזמין אותך ליצור קשר (אפשר גם בסקייפ) או לקפוץ לביקור כאן ב-NYC. אשמח להעמיק את השיחה, להסביר לך באופן אישי ויסודי את ההיבטים המרתקים שהונצחו, לאורך שניות אחדות, במה שנקלט במצלמה שהסתרת.
     
    תהיה זו זכות עבורי, לעזור לך לקלף כמה שכבות גסות ומיותרות שהלבשת על אישיותך ולסייע לך להתחבר מחדש אל עצמך האוטנטי והאמיתי: לירן היהודי.
     
    שלך,
     
    הרב אוריאל ויגלר
    חב”ד במנהטן, ניו-יורק

  16. דר ויגלר. רופא יקר. מוכשר גאון וצדיק
    23/01/2019 22:18
    ברוך
  17. חברים. מהיכרות אישית מדובר באחד הרופאים המוכשרים והמשקיענים שקימים בכלל. גאון בתחומו עם לב זהב וידי זהב. מנתח בחסד לאחר התמחות בבתי חולים הגדולים בעולם. רופא מצטין במרכזים הגדולים שעבד. חטאו היחיד הוא שמוסר את הנפש על כל יהודי ובתוך כך מזכה את הרבים בהנחת תפילין. הלוואי והיו עוד כמה רופאים כמוהו.