גיוס כללי בקואליציה • כחלון: “לא אפיל את הממשלה, היא תיפול לבד”

שר האוצר ציין כי מפלגתו היא הגורם המייצב של הממשלה וכי הוא אינו מעוניין בהקדמת הבחירות • טרם ברור אם המליאה תדון בארבע הצעות חוק לפיזור הכנסת • הכנסת תדון היון בהצעתה של יעל גרמן מיש עתיד לקיים תחבורה ציבורית בשבת
אריה ריבקינד
י"ג כסלו התשע"ט / 21.11.2018 09:53

שר האוצר משה כחלון אמר הבוקר (רביעי) כי אינו תומך בהקדמת הבחירות, אך אם הקואליציה לא תצליח להעביר חוקים, הרי שאז היא כבר תפיל את עצמה. “לא אפיל את הממשלה”, אמר, “היא תיפול לבד”.

בריאיון לאריה גולן בתכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’, אמר שר האוצר: “כעת הממשלה עובדת ומתפקדת, אך אם הממשלה לא תוכל ליישם את מדיניותה זה יהיה מנוגד לאינטרס הציבורי”.

לדברי כחלון, מפלגתו היא הגורם המייצב של הקואליציה. השר ציין כי יקבל בבחירות יותר מעשרה מנדטים, בלי שום ספק: “הציבור יודע מי דואג לו ומי דואג לעצמו”, אמר כחלון.

בשני צדי המתרס בכנסת קיימת דריכות לקראת המבחן המשמעותי הראשון לקואליציית ה-61 חברים של ממשלת בנימין נתניהו.

היום צפויות לעלות הצבעות על שורה של הצעות חוק, בין השאר הצבעה בקריאה טרומית על הצעתה של יעל גרמן מיש עתיד לקיים תחבורה ציבורית בשבת.

באופוזיציה טרם הוחלט אם להעלות הצעות לפיזור הכנסת. שכן, אם הצעת החוק תיפול בהצבעה, לא יוכלו סיעות האופוזיציה להעלות אותה שוב במשך שישה חודשים. לכן ייתכן שאם לא ישיגו רוב, יבחרו למשוך את הצעות החוק לפני ההצבעה.

אם הצעות החוק בכל זאת יזכו ברוב, הן יועברו לוועדת הכנסת להכנה לקריאה ראשונה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות