מאסו במסתננים המוסלמים: אירופה הגיעה להסכם על הטיפול במשבר

לאחר דיונים של 10 שעות הגיעו מנהיגי מדינות אירופה להסכם שיביא לפתרון בעיית המסתננים • הוחלט להקשיח את הגבול והמסתננים מאפריקה ייבדקו לזכאותם למקלט עוד באפריקה • יקימו מתקני מהגרים שבהם ייקבע מי מבקש מקלט ומי מהגר בלתי חוקי
נתן פרל
ט"ז תמוז התשע"ח / 29.06.2018 12:11

מנהיגי מדינות אירופה הגיעו לפנות בוקר (שישי), לאחר 10 שעות של דיונים, להסכם על מדיניות האיחוד האירופי בנוגע להגירה הבלתי חוקית של מסתננים אל היבשת.

הפסגה המיוחדת נערכה בבריסל, ובסיומה פורסמה הצהרה בת 12 סעיפים, הכוללת בין היתר הסכמה על החזרת מהגרים בלתי חוקיים למדינות מהן הגיעו, הקמת מתקני שהייה למהגרים, וכן הענקת תקציבים למדינות שנמצאות בחזית ההגירה.

בהצהרת הסיכום נאמר גם כי יש צורך בשליטה יעילה יותר על הגבולות החיצוניים של האיחוד האירופי, והודגש כי ההגירה הבלתי חוקית אינה אתגר רק למדינה חברה אחת – בדגש על יוון ואיטליה מהם נכנסים המהגרים, אלא אתגר עבור אירופה כולה.

לפי התכנית המהגרים ייבחנו בצפון אפריקה בנוגע לזכאותם למקלט. בנוסף יוקם מרכז שליטה בתוך גוש האירו על ידי המדינות שמוכנות לקבל את המהגרים.

הם החליטו להגביר את המאמצים לעצירת מסתננים מלוב ומטורקיה, ולנקוט בצעדים חוקיים ומנהליים נגד מהגרים שיעברו בין מדינות.

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר בתגובה להסכם: “השגנו פתרון אירופי ושיתוף פעולה. אנחנו לא אי, אירופה תצטרך לחיות זמן ארוך עם לחץ המהגרים, שבאים ממדינות במשבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות