לא הגיוני: משגיח הכשרות עובד ב-9 בתי עסק בי-ם כ-20 שעות ביממה

משגיח כשרות בירושלים, שובץ "לעבוד" בתשעה בתי עסק בעירו בהיקף של כ-20 שעות ביממה - בניגוד לכל היגיון • מספרים אלו מעלים חשד כבד לדיווחים כוזבים על שעות עבודה במועצה הדתית בירושלים • בדו"ח קודם: משגיח שעובד 27 שעות ב-18 בתי עסק



אליעזר היון
כ"ג סיון התשע"ח / 06.06.2018 13:50

האם אדם אחד יכול לעבוד בתשעה בתי עסק בו זמנית? מסתבר שכאשר מדובר במחלקת הכשרות שברבנות הראשית בירושלים התשובה חיובית.

משגיח כשרות בירושלים, שובץ “לעבוד” בתשעה בתי עסק בעירו, בהיקף של כ-20 שעות ביממה – בניגוד לכל היגיון. נתון זה מתבסס על הקלטות שהגיעו לידי כתב וואלה, יקי אדמקר.

מספרים אלו מעלים חשד כבד לדיווחים כוזבים על שעות עבודה במועצה הדתית בירושלים.

הדיווח של אדמקר מגיע בעקבות דו”ח מבקר המדינה שפורסם ב-2017, בו נחשפה שורה של חשדות לשחיתות ולמרמה במערך הכשרות בירושלים.

החשד המרכזי שהעלה המבקר הוא דיווחים כוזבים על שעות עבודה במועצה הדתית, ובהם גם סיפור יוצא דופן של משגיח כשרות ששובץ “לעבוד” ב-18 בתי עסק בעיר בהיקף של 27 שעות ביום.

אלא שהמועצה הדתית מסתבר לא הפנימה את הדו”ח, והמשגיח הנחשב בעל קשרים טובים עם בכירים במערך הכשרות, עובד – כך כאמור על פי הקלטות בתי עסק שנחשפו – בלא פחות מתשעה בתי עסק, כאשר גורם במועצה הדתית טוען כי האיש מפקח על עוד עשרות בתי עסק נוספים.

יו”ר המועצה הדתית יהושע ישי מסר בתגובה, כי המועצה הדתית פועלת “לצמצום פעילות המפקחים כמשגיחים באופן שעבודתם כמפקחים וכמשגיחים תתאים להוראות חוזר מנכ”ל בעניין ותתאים להיקף שעות עבודה סביר”.

הוא הוסיף כי המועצה מקדמת בימים אלו הליך של “ניוד משגיחים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות