תביעה של 800 אלף שקלים נגד ערבי שהתעלל בשני אחים חרדים

תביעה אזרחית נגד ערבי ממזרח ירושלים שהתעלל יחד עם חברו שני צעירים חרדים שירדו לטבול במעיין השילוח באחת משבתות חודש טבת • "אסור שיהיה מצב שמתעללים ביהודי ויוצאים מזה ללא כל דין"
חיים טוויל
כ"ו ניסן התשע"ח / 11.04.2018 19:44

שני אחים חרדים הגישו תביעה על סך של 800 אלף שקלים נגד ערבי שהתעלל בהם בירושלים, כשהיו בדרכם לטבול במעיין השילוח בחודש טבת.

האירוע התרחש כשבאחת השבתות צעדו שני האחים למעיין שבמזרח ירושלים. הערבי הנתבע, ישב עם חברו באותה הדרך. לפתע הוא קם והיכה את אחד האחים באגרוף בראשו. שני האחים נמלטו מהמקום והסתתרו מאחורי רכב חונה.

לאחר מכן המשיכו למעיין, טבלו בו ובתקווה שהסכנה חלפה – שבו באותה דרך לכיוון הכותל המערבי.

בדרכם חזרה, שוב נתקלו בתוקף,  כאשר הוא וחברו חוסמים להם את דרכם. השניים קפאו במקומם מפחד.

לאחר התעללות לקח הערבי את פאותיהם וקשר אותן זו לזו, חרף בקשתם שלא יעשה זאת, בשל האיסור הדתי להתיר קשרים בשבת. כשחברו של הנתבע מסריט את ההתעללות במכשיר הסלולרי שלו.

בהמשך, החל לדבר בגנות ראש המשלה נתניהו, המשטרה ומדינת ישראל, ואילץ את השניים לחזור אחריו. כמו כן דיברו השניים בזכות ארגון החמאס ודרשו מן המתלוננים לחזור על דבריהם.

לפי כתב האישום, בשלב מסוים הוא אמר לחרדים כי בכוונתם לחטוף אותם, והחל לגרור את אחד מהם במורד הרחוב, בעוד חברו תפס את האח השני והחל גורר אותו, אולם השניים עצרו עד מהרה.

בשלב זה  אילצו השניים את שני החרדים לחזור אחריהם בערבית על מילים מתוך הצהרת האמונה האסלאמית (“השאהדה”), תוך שאחד מהם חובט באגרופו בחזה של אחד האחים. לאחר מכן תפס את אחד האחים בצווארו, ואילץ אותו לנשק את ידיו ואת ידיו של החבר וכך עשה גם החבר לאח השני.

בשלב מסויים הצליחו שני האחים להימלט מהמקום.

השניים הגישו למחרת תלונה במשטרת ישראל וזיהו בוודאות את שני הערבים. אולם, נגד הנתבע לא הוגש על ידי המשטרה כתב אישום כיוון שלא התקיים מסדר זיהוי. בעקבות כך, החליטו שני האחים לתבוע את הערבי באופן אזרחי.

בתביעה נכתב כי נגרם לתובעים נזקים בגופם, בנפשם ובאמונתם הדתית – וכן דורשים התובעים פיצוי על האירוע.

עו”ד חיים בלייכר מארגון “חוננו” שמייצג את התובעים סיפר: “ארגון חוננו פועל למצות את הדין עם כל מי שפוגע ביהודי בשל היותו יהודי. אנו מאמינים שמעבר לפעולות שהמדינה נוקטת יש כוח לנפגעי עבירה ולארגונים אזרחיים לתרום להגברת ההתרעה נגד המפגעים, ולדאוג לכך שאלה שכבר נפגעו יזכו לפיצויים הולמים בעבור הפגיעה מכיסם של אותם מפגעים.

“אסור שיהיה מצב שמתעללים ביהודי ויוצאים מזה ללא כל דין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    - ערבושנאצי -
    12/04/2018 14:42
    שימי