ביבי: “אל תטיף לנו מוסר” I ארדואן: ‘אתה טרוריסט. איש לא אוהב אותך’

ראש הממשלה הגיב בליגלוג על הגינוי של נשיא טורקיה על אירועי 'צעדת הטרור' בגבול עזה: "כנראה כך מציינים באנקרה את ה-1 באפריל..." • הנשיא הטורקי הגיב בזעם: "אתה חלש, מוטב שלפני הכל תרסן את עצמך ואל תמציא שקרים"
נתן פרל
ט"ז ניסן התשע"ח / 01.04.2018 12:47

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב היום (ראשון) על המתקפה של נשיא טורקיה, רג’פ טייפ ארדואן, שגינה את הירי של צה”ל לעבר המחבלים ב’צעדת הטרור’ בגבול רצועת עזה ביום שישי האחרון – ואמר כי טענות טורקיה לפגיעה של ישראל בחפים מפשע “מציינות את ה-1 באפריל”.

בחשבון הטוויטר שלו כתב נתניהו: “הצבא המוסרי בעולם לא יקבל הטפות מוסר ממי שבמשך שנים מפציץ אוכלוסיה אזרחית ללא אבחנה. כנראה שכך מציינים באנקרה את ה-1 באפריל”.

ראש הממשלה הגיב לאחר שארדואן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “ישראל תיפול במוקדם או במאוחר מתחת להריסות העושק שהיא מבצעת בפלסטין. באשר אלינו – אנחנו נמשיך לעמוד תמיד לצד אחינו הפלסטינים בסוגייתם הצודקת”.

בעקבות התגובה של נתניהו, יצא ארדואן במתקפה נוספת במהלך כינוס פוליטי בעיר אדנה.

הנשיא הטורקי כינה את ראש הממשלה “אתה טרוריסט” – והוסיף: “אל תמציא שקרים ובדותות על הרפובליקה הטורקית. מוטב שלפני הכל תרסן את עצמך. הצבא שלנו אינו פוגע באיש”.

“אתה חלש מאוד”, המשיך נשיא טורקיה. “אנו נאבקים בטרור, אבל זה לא מעניין אותך כי אתם מדינת טרור. איש אינו באמת אוהב אותך. אל תתן לנשק הגרעיני שלכם להוליך אתכם שולל, כי הוא לא יעבוד בעת הצורך”.

אתמול תקף הנשיא הטורקי באירוע של מפלגתו באיסטנבול: “אני מגנה בתקיפות את ממשלת ישראל על המתקפה הבלתי אנושית שלה”.

ארדואן גם תקף את מבקריו והשווה לביקורת על המבצע הטורקי בעפרין בצפון מערב סוריה: “האם שמעתם גינוי לנוכח מה שהתרחש בעזה אתמול מצד אלה שביקרו את המבצע הטהור ביותר והמוסרי ביותר שביצעה טורקיה בעפרין בצפון סוריה? איפה הם?”

ארדואן סיפר ששוחח עם נשיא ארה”ב דונלד טראמפ ביום שישי ואמר לו: “אתה לא עומד להתערב שם?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות