“הסכמים נחתמו בסמטאות אפלות”: מי השתיק את לוחמי השבת באשדוד?

למה, באמת, 'המודיע' שתק בשנתיים האחרונות מול חילול השבת? • בטור אמיץ שפרסם אליעזר שולמן ב'משפחה', הוא מאשים: 'עמותות זכו למתת יד נדיבה או למכרזים מוטים, ואפילו לטיולים משפחתיים באוטובוסים עירוניים מכיס משלם המסים, פעולות שרובן נועדו להשתיק את מלחמת השבת'
אריה ריבקינד
י' שבט התשע"ח / 26.01.2018 14:10

בשלושת השבועות האחרונים החלה עיריית אשדוד לאכוף את חוק העזר העירוני, הקובע כי העסקים יהיו סגורים בימי שבת – ושולחת פקחים כדי לתת דוחות למי שעובד בשבת.

בתגובה אלפי איש הפגינו מול בניין עיריית אשדוד, ובצעדות והפגנות מחאה, נגד אכיפת חוק העזר העירוני וסגירת חנויות בשבת.

אבל איך קרה שכל-כך הרבה חנויות נפתחו בעיר הדרומית מבלי שנשמעה זעקת החרדים? האם יש מי שמחבל במלחמות השבת באשדוד? איך קרה שעיתון ‘המודיע’, ביטאון חסידי גור, ומי שמנסה למצב עצמו כלוחם הגדול למען השבת – שתק בשנתיים האחרונות אל מול פרצות השבת שחלחלו אל העיר?

בטור שפרסם אליעזר שולמן, עורך החדשות של עיתון ‘משפחה’, תחת הכותרת ‘מי משתיק את לוחמי השבת’ – הוא מספר: “זה לו עשרים שנה ויותר שהרב יונה ארליך צועד מדי ערב שבת עם מתנדבים שהתחלפו ברבות השנים – כדי לזרז את בעלי החנויות לסגור את חנויותיהם לקראת שבת. אבל קולו לא נשמע”.

שולמן מספר, בטור אמיץ שכמותו לא נראה זמן רב בעיתונות החרדית, כי  כתבי ‘משפחה’ שנשלחו על ידו לראיינו, נתקלו בחומה בצורה של שתיקה. הוא לא שותק בגלל שלא איכפת לו”, כותב שולמן. “הוא שותק כי יש מי שדואג לכך שישתוק. זה אותו אדם או שניים או שלושה בסך הכל – בעלי כוח ושררה – שמשתיקים גם את הרב יצחק מאיר קונופניצקי, מזכיר בד”ץ רבני הקריות, שקולו נשמע רק מעל גבי הכתובים – כשהמכתב האחרון שלו, בשונה מקודמיו החריפים, מסמיך את מזכיר ועדת הרבנים לענייני השבת לטפל בכל הנושאים הקשורים לכך.

“במכתב אף נאמר כי כל חברי מועצת העיר יהיו כפופים למזכיר ועדת הרבנים והם נאלצו לחרוק שיניים ולחתום. כלומר, חלקם. אלו שעדיין מייצגים את הלוגו של הסיעה הנקראת באשדוד למרבה הציניות: יהדות התורה והשבת. אך בתקווה שזהו אכן רצונם של גדולי ישראל, הרי שזהו כבודם”.

שולמן מוסיף ומאשים: יש מי שהשתיק את פרצות השבת שחלחלו שבת אחר שבת במשך השנתיים האחרונות. שנתיים שגרם לכך ש’המודיע’  – הלוחם הגדול למען השבת, בעיקר כשזה נוח לו – שתק. שנתיים שהרבנים באשדוד הושתקו עם העסקנים והעיתונאים המקומיים.

אשדוד

החילונים מפגינים נגד סגירת חנויות. צילום: Flash90

“והיו אלו שנתיים שהסכמים חשאיים נחתמו בסמטאות אפלות, חוזים רווחיים לשני הצדדים נסגרו בלחיצת יד, ושתיקה רועמת התקבלה בקריצה רבת משמעות תוך העברת מיליוני שקלים מקופת העירייה ליעדים הנכונים”.

שולמן ממשיך לחשוף טפס ולכסות טפחיים: “לא ניכנס לפרטים, משום שכעיתון חרדי איננו צהובון. יכולנו לספר על העמותות שזכו למתת יד נדיבה או למכרזים מוטים – ואפילו לטיולים משפחתיים נרחבים באוטובוסים עירוניים שמומנו מכיס משלם המיסים העירוני – פעולות שרובן ככולן נועדו להשתיק את מלחמת כבוד השבת בעיר.

“השתיקה יפה לעת הזאת. אבל את כבוד השבת לא מוכרים בכסף, ואם הוצאות שבת חוזרות כי השבת היא מקור הברכה – הכנסות שהתקבלו בתמורה לסיפוח זוחל בשמירת השבת העירונית, ייגבו בריבית דריבית על ידי השבת. ודי לחכימא ברמיזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות