הגר”ש כהן והגר”ש בעדני: למען החטופים – “להתרחק מן המחלוקת”

נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן וחבר המועצת הגאון רבי שמעון בעדני יצאו בקריאה משותפת: "להתחזק יותר בלימוד ויגיעת התורה בעיון" • "מחלוקת זה חלק - מוות, הם אותם מילים בדיוק, על כן צריך להזהר מאד ממחלוקת"
בן-ארי בועז
כ' סיון התשע"ד / 18.06.2014 16:52
במענה לשאלת תלמידי נשיא מועצת חכמי התורה הגר”ש כהן במה להתעורר בעקבות חטיפת שלושת הנערים, אמר נשיא ‘המועצת’: “צריכים אנו להרבות בעמל התורה,  ולנצל את ימים אלו ביגיעת התורה ובלימוד העיון. אך ורק התורה היא זו שמצילה אותנו.
“לאורך כל הדורות רדפו את עם ישראל  והתורה הקדושה שמרה עלינו והצילה אותנו, תורה מגנא ומצלא, צריך להתחזק יותר בלימוד ויגיעת התורה התורה ובבן אדם לחבירו, ולהקדיש זאת להצלתם של בחורי החמד שנחטפו”, אמר.
גם חבר מועצת חכמי התורה, הגר”ש בעדני, ביקש בשיעורו מהציבור להרבות בלימוד תורה – ולהתרחק מן המחלוקת. “מרן הרב עובדיה זצוק”ל היה אומר תמיד כי חכמי הספרדים נהגו לומר מחלוקת זה חלק – מוות, הם אותם מילים בדיוק, על כן צריך להזהר מאד ממחלוקת”, אמר הגר”ש בעדני.
“בחורי ישיבות, בני התורה, לפעמים זה אומר ככה וזה אומר ככה ומכניסים עצמם למחלוקת. צריכים להיזהר ולא לדבר דברים הגורמים למחלוקת. לא חרבה ירושלים אלא על שנאת חינם.
“ובעזרת ה’ בזכות שנתרחק מכך הקב”ה ירחם על הנערים וישיבם אלינו בחזרה”.
הגר”ש בעדני הוסיף כי על בני התורה להתחזק בלימוד תורה ולא רק בלימוד בקיאות, אלא לייגע עצמם בתורה בגוף ובמחשבה, וזכות עמל התורה גדולה היא שתגן ותציל את החטופים שיחזרו לביתם בריאים ושלמים”.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות