חג לא שמח: ח”כ מנחם אליעזר מוזס חויב לשלם שני מיליון שקלים

חבר הכנסת מיהדות התורה מנחם אליעזר מוזס יאלץ לשלם 2 מיליון שקלים לעורך הדין שלמה נס בגין תביעה סביב חברה קבלנית שהיתה בבעלות הח"כ • לפי העולה מההליך ומפסק הדין, אין לחבר הכנסת מהיכן לשלם את החוב - וייתכן שהוא ייאלץ להיכנס להליכי פשיטת רגל או הסדר אחר
חיים טוויל
ט"ו אדר התשע"ז / 12.03.2017 23:08

חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס חויב לשלם שני מיליון שקלים לעו”ד שלמה נס. כך קבעה שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק-ארז. הידיעה הראשונית על כך ותיאור השתלשלות הפרשה פורסמו בכתבתו של העיתונאי איתמר לוין באתר ניוז 1.

עם זאת, למוזס, כפי שעולה מפסק הדין, אין מהיכן לשלם את החוב, וייתכן שהוא ייאלץ להיכנס להליכי פשיטת רגל או להגיע להסדר אחר, אם נס יעמוד על פירעון החוב.

הפרשה החלה כאשר מוזס היה בעליה של החברה הקבלנית נחלת אליעזר בית שמש.

החברה הוקמה בשנת 2007. שנתיים מאוחר יותר, לאחר שנבחר לכנסת, הוחזקו מניותיו בנאמנות עיוורת, והיא נוהלה בידי הנאמן ובנו של מוזס. בנובמבר 2010 התחייבה החברה לשלם להיינריך פלדמן ויהודה פלדמן 37 מיליון שקל, ומוזס ערב אישית לחוב זה.

החברה לא שילמה את מלוא החוב, וביוני 2012 נקבע שעליה לשלם לפלדמן 5 מיליון שקל בתוספת פיצוי מוסכם. מוזס ערב גם לתשלום זה.

החברה לא עמדה גם בהתחייבות זו, ובדצמבר 2012 פתחו פלדמן בהליכי הוצאה לפועל נגדה ונגד מוזס, במסגרתם הוטלו עיקולים על חשבון הבנק של מוזס ועל משכורתו מהכנסת.

בתחילת 2013 הועברו השליטה והניהול בחברה לידי נס, אשר טען שלא ידע אז דבר על ההליכים מול פלדמן. נס הזרים לחברה 28 מיליון שקל כדי שתוכל להמשיך בפעילותה.

ביוני 2013 הגיש נושה אחר בקשה לפירוק החברה, בטענה לחוב של 6.6 מיליון שקל.

במקביל הוטלו עיקולים על חשבון הבנק של מוזס ועל משכורתו, והוא הודה שמצב זה הפעיל עליו לחץ כבד. פלדמן ביקשו מאוחר יותר להצטרף להליך, בטענה שהחוב כלפיהם עומד על 3.6 מיליון שקל. כדי למנוע את קריסת החברה, הגיע נס להסכמים עם הנושים: החברה שילמה לפלדמן 3 מיליון שקל, ולנושים האחרים – 3.5 מיליון שקל.

בתמורה נמחקה בקשת הפירוק.

לדברי נס, מוזס הביע בפניו את רצונו שיגיע להסדר עם פלדמן, שלחוב כלפיהם העמיד ערבות אישית, ואף תמך בהסדר המתגבש. מוזס הכחיש את הדבר וטען שלא היה לו כל חלק בהסדר, אך שופט בית משפט השלום בירושלים, קבע בפברואר שעבר, כי גירסתו של נס נראתה לו אמינה יותר.

 נס טען, כי מתוך התשלום לפלדמן, הוא עצמו מימן שני מיליון שקל ולכן על מוזס להחזיר לו סכום זה. מוזס לא כפר בטענה העובדתית, אך גרס שמבחינה משפטית אין לחייבו בהשבת אותו סכום. במהלך הדיון ויתר נס על הטענה לפיה מוזס הציג לו מצגי שווא בעת מכירת החברה, והתמקד בעילה של עשיית עושר ולא במשפט. עמדתו התקבלה.

 באוקטובר שעבר נדחה ערעורו של מוזס בידי שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים נאוה בן-אור, יגאל מרזל ואריה רומנוב.

ברק-ארז חייבה את מוזס בהוצאות בסך 4,000 שקל. את מוזס ייצגו עוה”ד לידור לוי-בונן ויואב נרי, ואת נס – עוה”ד עמית לדרמן ועידן מילר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין לו מאיפה לשלם!
    13/03/2017 11:14
    בדחן
  1. פורים שמח.