זעזוע מבובות החיילים: “עבריינים מתועבים”, “גועל וטירוף”, “הסתה”

הפוליטיקאים יוצאים בהודעות גינוי לבובות החיילים החרדים שניתלו במאה שערים • ארדן: "להביא לדין את העבריינים המתועבים" • לפיד: "כל אדם שפוי - כולל רוב החרדים - רואה את זה ולא מאמין למראה עיניו" • הרצוג: "חוזים בהשוואה מזעזעת בין חיילי צה"ל החרדים להמן הרשע"
נחמן גור
ט"ו אדר התשע"ז / 13.03.2017 15:05

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב בצהרים (שני) על בובות החיילים החרדים שנתלו הבוקר בשכונות  במאה שערים ובית ישראל בירושלים.

לראשונה קיבלה המשטרה אישור מהפרקליטות לפתוח בחקירה בחשד להסתה בגין תליית הבובות בדמות החיילים החרדים –  צעד נדיר שאושר עקב חומרת המקרה והמשמעויות הנלוות אליו.

“אני מזועזע מתמונות החיילים התלויים באזור שכונת מאה שערים”, אמר ארדן. “מצפה מהמשטרה והפרקליטות לעשות הכל כדי לחקור ולהביא לדין את העבריינים המתועבים שאחראים למיצג ההסתה והשטנה הזה”.

קודם לכן שיגרה השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, מכתב ליועץ המשפטי וביקשה ממנו להורות על חקירת האירוע בו נתלו בובות המחופשות לחיילים כאקט של הסתה והרתעת חרדים צעירים המבקשים להתגייס לשירות בצה״ל.

לדברי גמליאל, זהו “צעד נוסף בהחרפה ובהקצנה של גורמים רדיקליים בחברה החרדית שהכריזו מלחמת חורמה על אלו המבקשים לשרת בצה״ל”.

“גיוס לצה״ל הוא אינטרס לאומי של מדינת ישראל ויש למצות את הדין עם אלו שלא בוחלים בשום אמצעים כדי להפחיד, לאיים ולפגוע בחיילים שלנו”, הוסיפה.

יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, כתב בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו: “הבובה הזו, של חייל חרדי, נתלתה במאה שערים ‘לכבוד’ פורים. אין מילים. פשוט אין מספיק מילים כדי לגנות את הגועל, את טירוף הדעת, את האלימות הדוחה.

“כל אדם שפוי – כולל רוב החרדים – רואה את זה ולא מאמין למראה עיניו. המשטרה צריכה לבצע מעצרים, יש להעמיד אותם לדין על הסתה חמורה לאלימות.  מדינת ישראל לא יכולה לעבור על זה בשתיקה”, הוסיף.

ראש האופוזיציה ויו”ר המחנה הציוני, יצחק (בוז’י) הרצוג, הגיב: “מה שהחל כקמפיין שיימינג מבזה, הפך הבוקר להסתה פרועה שקוראת באופן ברור לפגיעה בחיילי צה”ל החרדים, שעושים לילות כימים להגנה על גבולותיה של מדינת ישראל ואזרחי ישראל, תוך סיכון חיים ובמסירות נפש. דווקא בחג הפורים, בו אנו רוצים למגר את הרעה מקרבנו, אנו חוזים בהשוואה מזעזעת ומחלחלת בין חיילי צה”ל החרדים להמן הרשע”, אמר הרצוג.

“אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לפרקליטות ולמשטרה להיכנס לעובי הקורה, להגיע למסיתים ולמצות עמם את הדין על הסתה וקריאה ברורה  לפגיעה בחיילים ובבני משפחותיהם”.

לדבריו, “הציבור החרדי סולד מההתקפה הפרועה, שחצתה כל קו אדום בחודשים האחרונים ועליו לעמוד כחומה בצורה אל מול אותם מסיתים קיצוניים שבשולי החברה החרדית. זהו מאבק עקרוני שאסור לוותר בו עד מיגורו באופן מוחלט. אני והמחנה הציוני מחזקים ותומכים בחיילים החרדים ובכל חיילי צה”ל, מוקירים להם תודה על הפעילות החשובה ושישובו הביתה בשלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החרדקים ימח שמם גרועים מהמן הרשע
    13/03/2017 19:21
    שפוי
  1. גדול המחטיאו יותר מן ההורגו