זעזוע ב’הדסה’: 6 רופאים בכירים מהמחלקה המטואונקולוגית התפטרו

הצוות במחלקת המטואונקולוגיה ילדים, כולל שישה רופאים בכירים, הודיע על התפטרותו בשל מחלוקת קשה עם המנכ"ל החדש • זו מחלקת האשפוז היחידה בירושלים לילדים חולי סרטן • הדסה: נעשה כל שלאל ידינו לעשות, כדי שאף ילד לא יפגע
יוני גרין
ז' אדר התשע"ז / 05.03.2017 14:24

6 רופאים בכירים, המאיישים יחד את הסגל הרפואי במחלקה לאונקולוגיה-המטולוגיה של בית החולים הדסה עין כרם, הגישו הבוקר (ראשון) מכתבי התפטרות להנהלת בית החולים. כך דווח בערוץ 2.

הסיבה להתפטרות הקבוצתית: מחלוקת קשה בין הצוות במחלקה הייחודית ובין מנכ”ל הדסה החדש, פרופסור זאב רוטשטיין.

מדובר באחת המחלקות המובילות בטיפול בילדים חולי סרטן וכאלו הסובלים ממחלות דם קשות – ומחלקת האשפוז היחידה בירושלים לילדים חולי סרטן.

מנהל המחלקה, פרופסור מיקי וינטרוב, כתב: “הבוקר הגשתי את התפטרותי להנהלת הדסה. פרופסור וילק, ד”ר חריט, ד”ר פריד, ד”ר בן עמי וד”ר פלד הגישו לי העתקים של מכתבי התפטרות אישיים שמסרו להנהלה.

“זהו רגע קשה ועצוב בשבילי, רגע של שבר אמיתי, אך לאור התנהלותה של ההנהלה, איני יכול להמשיך להיות אחראי כלפי ההורים וכלפיכם על מתן הטיפול הטוב ביותר לילדים”, הסביר.

הפרופ’ הבטיח: “בחודשים הקרובים אשקיע מאמץ מרבי לדאוג להעברה מסודרת של המטופלים לידי הצוותים שייקחו על אחריותם את הטיפול בילדים – בין בהדסה ובין במרכזים אחרים”.

המשבר פרץ כבר בחודש ינואר. בכירי מערכת הבריאות כולל שר הבריאות עשו מאמץ לפשר בין הצדדים, אולם המאמצים לא נשאו פרי.

מהנהלת הדסה נמסר בתגובה:

“הנהלת בית החולים קיבלה היום מכתב התפטרות קולקטיבי של מנהל המחלקה להמטואונקלוגיה ילדים וחמישה רופאים בכירים מהמחלקה.

“הנהלת בית החולים תעשה כל שלאל ידה לעשות, כדי שאף ילד לא יפגע מההתפטרות הקולקטיבית הזו”.

בעקבות המשבר, הנחה שר הבריאות יעקב ליצמן את מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, לפעול מול בית החולים על מנת להבטיח את הרצף הטיפולי במחלקה, מתוך דאגה לשלומם ובריאות הילדים ובני משפחותיהם.

בהודעת משרד הבריאות נאמר כי המשרד פועל מזה תקופה ארוכה למצוא פתרון בין הנהלת הדסה למנהל המחלקה. “אנו מצרים על הגעת הצדדים למבוי סתום ואנו בטוחים כי רק טובת הילדים לנגד עיני כל הצדדים”.

מנכ”ל משרד הבריאות נועד באחרונה עם נציגי הרופאים, כדי להבטיח שהמשבר הפוקד את המחלקה לא יפגע בילדים וכי כל מצב שייוצר הינו הדרגתי וכולל חלופות אפשריות לפי שלבים ולאורך זמן.

שר הבריאות קרא לצדדים להגיע לעמק השווה לטובת הילדים. במקביל שוחח השר עם מנכ”ל הדסה פרופ’ זאב רוטשטיין, והבהיר כי יש להבטיח שהמחלקה תישאר ערוכה למענה מתאים בכל סיטואציה אפשרית.

“משרד הבריאות ימשיך לפעול בכל דרך, גם במהלך החודשים הקרובים עד מועד הכניסה האפשרית של ההתפטרות לתוקף, לסייע להדסה ולרופאי המחלקה, לוודא את השמירה על הרצף הטיפולי לטובת הילדים”, נאמר בהודעת המשרד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות