‘עסקה מטופשת’: למה טראמפ טרק הטלפון לראש ממשלת אוסטרליה

נשיא ארה"ב שוחח בטלפון עם ראש הממשלה ההסכם עם ממשל אובמה, ולפיו ארה"ב תקלוט 1,250 פליטים הנמצאים באוסטרליה - וסיים את השיחה כעבור 25 דקות בלבד • צייץ: "אתם מאמינים לזה? ממשל אובמה הסכים לקחת אלפי מהגרים לא חוקיים מאוסטרליה. למה?"
נתן פרל
ו' שבט התשע"ז / 02.02.2017 10:00

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממשיך להתנהל בדרכו המיוחדת: לפי דיווח ב’וושינגטון פוסט’, השיחה האחרונה שקיים, עם ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול עלתה לטונים צורמים – ונגמרה כעבור 25 דקות בלבד בטריקת טלפון, על אף שהוקצבה לה שעה.

לפי הדיווח, שמאוחר יותר קיבל גיבוי גם מכלי תקשורת באוסטרליה שציטטו גורמי ממשל בכירים, השיחה של טראמפ עם ראש הממשלה התפוצצה סביב הדיון על ההסכם בין ממשל אובמה לממשל האוסטרלי, לפיו ארצות הברית תקלוט 1,250 פליטים הנמצאים כעת בשטחה של אוסטרליה.

“זאת העסקה הכי גרועה אי פעם”, אמר טראמפ,  והוסיף שטרנבול “רוצה לייצא מחבלים לארצות הברית. אני לא רוצה את האנשים האלה”, הוא צוטט.

הנשיא טראמפ לא הכחיש את הפרטים.

לאחר השיחה צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “אתם מאמינים לזה? ממשל אובמה הסכים לקחת אלפי מהגרים לא חוקיים מאוסטרליה. למה? אני אלמד את העסקה המטופשת הזאת!”

ברשת סקיי ניוז באוסטרליה דווח: “טראמפ טרק את הטלפון אחרי 25 דקות, הטון שלו תואר כצעקות”.

בריאיון לתחנת הרדיו האוסטרלית 2GB אמר טרנבול כי הוא “מופתע ומאוכזב מהדלפת השיחה”, אולם הבהיר כי טראמפ לא ניתק את השיחה.

“העבודה שלי היא להגן על האינטרסים שלנו. יש לנו דיונים כנים עם בעלות הברית שלנו. אני מביע את השקפותיי והם מביעים השקפותיהם. אני אגן על האינטרסים שלנו עם כל מי שאדבר אתו, בין אם זה נשיא ארצות הברית או כל אחד אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות