היתרון של הילרי קלינטון פשוט נעלם; טראמפ פתח פער בפולרידה

על פי סקר של הוושינגטון פוסט ו-ABC, קלינטון נהנית מ-46% תמיכה לעומת טראמפ - עם 45% • רק לפני פחות משבוע עמד הפער על 12% • יותר מ-30% אומרים שחקירת ה-FBI מפחיתה את הסיכוי שיתמכו בהילרי • הניו יורק טיימס: טראמפ מוביל בפלורידה, מדינת מפתח - ב-4% • האחדות הרפובליקנית סביב מועמדות טראמפ התחזקה השבוע
נתן פרל
כ"ח תשרי התשע"ז / 30.10.2016 19:31

הודעת ה-FBI על חידוש החקירה של פרשת האי-מיילים של המועמדת הדמוקרטית מסמנת את הסוף של הילארי קלינטון? מסקר של עיתון וושינגטון פוסט ורשת ABC שפורסם היום (ראשון), הפער בין קלינטון לדונלד טראמפ הצטמצם ל-1% בלבד.

על פי הסקר, נהנית קלינטון מ-46% תמיכה לעומת טראמפ – המקבל 45%. רק לפני פחות משבוע עמד הפער ביניהם בסקר של ABC על 12%, אולם בשבוע האחרון הצטמצם הפער מדי כמה ימים.

לפי סקר של הוושינגטון פוסט ו-ABC, יותר מ-30% מהבוחרים האמריקניים אומרים שחידוש חקירת ה-FBI נגד קלינטון מפחיתה את הסיכוי שיצביעו עבורה. קצת יותר מ-60% אמרו שהחקירה לא תשפיע על החלטתם במי לבחור.

מבין אלה שאמרו שהחקירה תשפיע על בחירתם – 68% הם רפובליקנים או שנטו לכיוון הרפובליקני. כ-17% הם דמוקרטים וכ-9% מגדירים עצמם כעצמאיים.

גם האחדות בקרב הרפובליקנים סביב מועמדותו של טראמפ התחזקה בשבוע האחרון: בשבוע שעבר תמכו בו 83% מהרפובליקנים ואילו השבוע מספרם עלה ל-87%. שיעור התמיכה בקלינטון בקרב הדמוקרטים עומד על 88%.

קלינטון נתפסת כבעלת כישורים טובים יותר להיות נשיאה. היא מובילה על טראמפ 54%-36% בנושא זה. אולם לא כל מי שסבור שהיא מתאימה יותר, מתכוון גם להצביע עבורה. רק 84% ממי שרואים בה מתאימה יותר לנשיאות אומרים שיצביעו עבורה, ואילו בקרב מי שרואים את טראמפ כיותר מתאים, 99% אמרו שגם יצביעו עבורו.

בתוך כך, העיתון ניו יורק טיימס פרסם היום כי טראמפ מוביל על קלינטון בפלורידה – הנחשבת למדינת מפתח, ב-4% ומקבל 46% לעומת המועמדת הדמוקרטית עם 42%.

בסקר זהה שפורסם לפני חודש הובילה קלינטון על טראמפ ב-1%.

בסקר אחר של בלומברג שנערך במדינה בשבוע שעבר הוביל טראמפ על קלינטון ב-2%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האוניה השוקעת.
    30/10/2016 20:46
    פאני
  1. המלכה הערומה הי-לרי תחטוף הפעם לא דלקת ריאות אלא קריזה ככל שהימים שנותרו עד יום הבחירות יחלפו. לאט-לאט מקלפים ממנה את כל מעשיה נוגדי-החוק כמו שמקלפים בצל ונשאר רק הסירחון.