המיליארדר רון לאודר נלקח לתשאול על נתניהו כשבא להלווייה של פרס

המשטרה ניצלה את הגעת נשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר לישראל אל הלוויתו של שמון פרס, על מנת לעכב אותו למסירת עדות בעניין נתניהו • לאודר סירב למסור עדות בנסיבות אלה, והציע כי החוקרים יגיעו אליו לניו יורק או שהוא יתייצב שוב בישראל למסירת עדות מפורטת
חיים טוויל
ג' תשרי התשע"ז / 04.10.2016 21:38

המיליארדר רון לאודר, אשר נחשב במשך שנים למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נלקח על ידי המשטרה לתשאול על משפחת נתניהו, כאשר הגיע לישראל להלווייתו של  הנשיא התשיעי  שמעון פרס.

לפי הדיווח בערוץ 2, לאודר, המכהן כנשיא הקונגרס היהודי העולמי, עוכב על ידי חוקרי להב 433 – אך סירב למסור את העדות בנסיבות הללו. לפי הדיווח, לאודר אמר לחוקרים שזה לא מכובד. “אני מגיע מאזכרה לטבח בבאבי-יאר, מגיע להלוויית חבר טוב שהייתי שותף למהלכים מדיניים איתו  – ואתם מעכבים אותי”.

בערוץ 2 דווח כי הצדדים סיכמו כי חוקרי יחידת להב 433 ימריאו בימים הקרובים לניו יורק – או שלאודר יתייצב שוב בישראל למסירת עדות מפורטת.

לאחרונה דווח כי בכוונת היועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט להורות על הפסקת הבדיקה בעניינו של נתניהו, מאחר שלא נמצא בבדיקה עד עתה מידע הקושר את נתניהו ורעייתו למעשים פליליים.

עם זאת, עיכובו של לאודר לצורך מסירת עדות יכול להעיד כי מנדלבליט טרם קיבל את ההחלטה וכי בפרקליטות ובמשטרה מבקשים למצות אפיקים נוספים של בדיקה.

לפי ערוץ 2,  לאחר שחקירת ארי הרו לא הניבה את המצופה והחומר שהביאו איש עסקים ועיתונאי לא הניב דבר, מתמקדים כעת במשטרה פבפרקליטות באפיק החדש – חשד לקבלת שוחד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות