זעם: אבו מאזן מגיע – אבל הח”כים הערבים מחרימים את הלווית פרס

החלטתם של הח"כים הערבים להיות לאומנים פלסטינים יותר גדולים מההנהגה הפלסטינית עצמה, מעוררת זעם רב במערכת הפוליטית מימין ואכזבה קשה מצד הפוליטיקאים משמאל, שחשבו שההנהגה הפוליטית של ערביי ישראל תנסה להיות גשר של דו-קיום - והתבדו
נחמן גור
כ"ו אלול התשע"ו / 29.09.2016 19:19

יו”ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, יגיע מחר (שישי) לירושלים בראש משלחת רמת דרג, כדי לחלוק כבוד אחרון לנשיא וראש הממשלה לשעבר שמעון פרס, המדינאי הישראלים שפעל יותר מכל אחד אחר להקמת מדינה פלסטינית.

מי שלא יגיעו, הם דווקא חברי הכנסת מ’הרשימה המשותפת’, שהחליטו להחרים את ההלוויה בשל עברו הביטחוני של פרס, אשר “דם פלסטינים רב על ידיו” – כך לדבריהם.

החלטתם של הח”כים הערבים להיות לאומנים פלסטינים יותר גדולים מההנהגה הפלסטינית עצמה, מעוררת זעם רב במערכת הפוליטית מימין ואכזבה קשה מצד הפוליטיקאים משמאל – שחשבו שההנהגה הפוליטית של ערביי ישראל תנסה להיות גשר של דו-קיום, והתבדו.

יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה, הסביר בטוויטר את ההחלטה: “הזיכרון של פרס בציבור הערבי הוא אחר מהנרטיב שדובר בו בימים האחרונים ואני מבין שמסרים מורכבים כאלה קשים לשמיעה רגע לאחר פטירתו של אדם”.

עודה הזכיר: “לזכות פרס של שנות ה-90 יש שתי נקודות חיוביות וחשובות בהליכה לשלום תוך בניית שותפות עם נציגי הציבור הערבי. אחר כך 90% מהציבור הערבי הצביעו לו. אבל מנגד יש לנו התנגדות חריפה לביטחוניסט של הכיבוש ובניית ההתנחלויות, שהביא את הגרעין למזרח התיכון ולצערי גם כנשיא בחר לתמוך בנתניהו ובמדיניותו”.

חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת אמרה הערב בראיון לגל”צ: “אנחנו מבטאים עמדה שהיא מייצגת מורכבות, שהיא לא שחור ולבן. אנחנו גם זוכרים את כל העוולות אבל זוכרים שפרס בעצמו חתם על אוסלו. זוכרים שפרס היה מי שניהל את המשא ומתן מול מנהיגי האוכלוסייה הערבית”.

כאמור, התגובות בימין חריפות מאוד.

ח”כ נאוה בוקר מהליכוד אמרה בתגובה: “בכל פעם מחדש, שוברים חברי הרשימה את שיאי הביזיון. הפעם על חשבון פרס ז”ל, שעוד לא הובא אפילו לקבורה”.

ח”כ אורן חזן אמר: “קו אחד מחבר בין החמאס לחברי הכנסת איימן עודה, באסל גטאס ויתר חבריהם לרשימה המשותפת – שניהם מחרימים ושונאים את שמעון פרס, יורקים על היד שהושטה להם לשלום ומתנגדים למדינה יהודית. במקום לשרת את הציבור הערבי החי במדינה ומעוניין בשלום ובדו קיום, הח”כים הערבים בוגדים בו ובערכי המדינה בה חיים”.

ח”כ יואל חסון מהמחנה הציוני: “לא מופתע מהתנהגות חברי הכנסת של המשותפת אך בהחלט בטוח שהציבור הערבי ברובו אבל על שמעון פרס ושוב נציגיו בכנסת פעלו בניגוד לרצונו ומחשבותיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות