“כמעט כל מנהיג ערבי ומזרח-תיכוני חושב שביבי חכם וחזק מאובאמה”

המגזין האמריקני למדיניות חוץ - 'אמריקן אינטרסט' - התייחס למצב במזרח התיכון, בעקבות ההבחנה ב'ניו יורק טיימס', כי הסכסוך הישראלי-פלשתיני לא שלט בסדר היום של עצרת האו"ם: "ביבי נתניהו הוא ראש ממשלה מוצלח באופן יוצא מן הכלל"
יוני גרין
כ"ג אלול התשע"ו / 26.09.2016 12:03

המגזין האמריקני למדיניות חוץ – ‘אמריקן אינטרסט’  – התייחס במהלך סוף השבוע למצב במזרח התיכון, בעקבות ההבחנה ב’ניו יורק טיימס’, כי הסכסוך הישראלי-פלשתיני לא שלט בסדר היום של העצרת הכללית של האו”ם.

“מה שהמאמר ב’טיימס’ אינו מציין”, כתב וולטר ראסל מיד, “שזה בדיוק מה שישראל רוצה וכי מדובר בתבוסה נוראית עבור הפלשתינים. האסטרטגיה של מחמוד עבאס תלויה בהשארת הסוגיה הפלשתינית במרכז השיח הפוליטי העולמי. ביבי רוצה שהנושא ידעך בשקט.

“על אף מחאותיהם של עבאס ותומכיהם הרבים של הפלשתינים, מה שראינו באו”ם הוא שהאירועים נעים לכיוונו של ביבי”.

מיד, שמאמרו צוטט בישראל היום, מציין: “ייתכן שיש רק דבר אחד שקשה יותר למוח האמריקני לעבד מהעובדה שאובאמה היה נשיא נוראי בנוגע למדיניות החוץ, וזאת העובדה שביבי נתניהו הוא ראש ממשלה מוצלח באופן יוצא מן הכלל. באסיה, באפריקה, באמריקה הלטינית, הדיפלומטיה הישראלית נעה מהצלחה להצלחה.

“כמעט כל מנהיג ערבי ומזרח-תיכוני חושב שביבי הוא חכם יותר וחזק יותר מהנשיא אובאמה, ובזמן שהיוקרה האמריקנית במזרח התיכון דעכה תחת אובאמה, יוקרתה של ישראל, גם בקרב אלה ששונאים אותה, גדלה.

“אתחול המדיניות של ביבי עם רוסיה, בניגוד לזה של אובאמה, למעשה עבד. גישתו לאסיה היתה מוצלחת יותר מזאת של אובאמה. הוא הצליח יותר בבניית גשרים למוסלמים סונים מאשר הנשיא אובאמה, ואיראן ורוסיה לוקחים את ביבי והקווים האדומים שלו באופן רציני יותר מאשר מחאותיו ותקוותיו החסודות של אובאמה”.

מיד טוען כי הסיבה להצלחתו של נתניהו נובעת מהעובדה שהוא “מבין כיצד העולם עובד יותר מאשר אובאמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות