הסיפור מסתבך: האם בעל הבניין הוריש מרצונו 7 הדירות לשוכרות?

אורי גלעדי, איש ערירי מתל אביב שנפטר בגיל 56, הוריש שבע דירות בבניין שהיה בבעלותו באזור יקר בתל אביב - לשוכרות • כעת בודקים במשרד המשפטים את כשירותו הרפואית של המנוח בזמן כתיבת הצוואה • במידה והתיק יועבר לדיון בבית המשפט - זה עשוי להוביל לחקירה משטרתית
שלמה בן חיים
כ"ד אלול התשע"ו / 26.09.2016 22:05

ביום חמישי פורסם ב’כלכליסט’ סיפורו של אורי גלעדי, תושב תל אביב שנפטר ערירי בגיל 56. בבעלותו של גלעדי היו שבע דירות בבניין במרכז העיר – ברחוב מיכ”ל 20, אותן הוא השכיר למספר דיירות.

מכיוון שלא היו לו יורשים, בחר גלעדי במפתיע להוריש את כל שבע הדירות שבבעלותו לארבע שוכרות, למרות שחלקן מתגוררות בהן רק כמה חודשים.

מדובר בבניין באחד האזורים המבוקשים ביותר בעיר תל אביב, בה מחירי הדירות והביקוש גבוה במיוחד.

כל דירה שנמסרה ליורשות, נאמדת בכשני מיליון שקלים.

אלא שכעת מתברר, לפי דיווח בערוץ 10, כי העלילה מעט מסתבכת: רשם הירושות בודק את כשירותו הרפואית של המנוח בזמן כתיבת הצוואה.

הצוואה נכתבה שבועיים טרם מועד פטירתו של גלעדי, ובמשרד המשפטים חוששים שהצוואה לא מאפיינת את רצונו של הנפטר.

בנוסף לדירות שהוריש גלעדי לשוכרות הוא הוריש לבית החולים ‘שיבא’ סכום של 50 אלף שקלים.

עובדה זו עוררה את השאלה: מדוע בחר גלעדי להוריש היקף כזה של נכסים לנשים אנונימיות ששכרו אצלו דירה בניין, ולעומתו בחר להוריש סכום יחסית מועט לבית החולים.

במשרד המשפטים נדרשו לסוגיה הזו, מה שהוביל את היועץ המשפטי לרשם הירושות לבדוק אם גלעדי היה כשיר רפואית לכתוב את צו הירושה ואם הירושה משקפת את רצונו החופשי.

היועץ המשפטי של רשם הירושות בודק כעת האם הצוואה אמינה או לא.

אם הוא יחליט כי המסמכים אינם מספקים, צו הירושה לא יאושר על ידי רשם הירושות והתיק יועבר לדיון בבית המשפט – מה שעשוי להוביל לחקירה משטרתית.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המדינה מריחה כסף...
    26/09/2016 22:13
    עושק...
  1. ורוצה לעשות לעצמה קופה…

  2. אז מה
    26/09/2016 22:53
    סמי
  3. הוא העדיף לעזור לשוכרות ולא לתת את הדירות שלו למדינה כי זה מה שהיה קורה המדינה היתה לוקחת את הדירות לעצמה אז למה לא לתת לאנשים שבאמת צריכים את הדירה ואת הכסף ולא למדינה שכל הזמן לקחה ממנו מיסים