לפיד ביקש מהגולשים להטריל את נשיא צ’כיה – והפך לבדיחה ברשת

יו"ר 'יש עתיד' גילה שבתכנית הלימודים החדשה של בתי הספר בצ'כיה מוצגת ת"א כבירת ישראל – וקרא לתומכיו למחות על כך בדף הפייסבוק של הנשיא הצ'כי • הפאדיחה: הנשיא המוטרל נחשב גדול ידידי ישראל באירופה והוא דווקא פועל נמרצות להעביר את שגרירות ארצו בישראל לירושלים • "אתה לא ילד בן 4 שמארגן חרם כיתה", כתבו גולשים ללפיד
נחמן גור
כ"ז אב התשע"ו / 31.08.2016 19:29

במסגרת המיתוג מחדש של יו”ר מפלגת ‘יש עתיד’, ח”כ יאיר לפיד, הוא מנסה להפוך את עצמו ל’מר הסברה’ ולשמש מעין שר חוץ אלטרנטיבי של מדינת ישראל.

אלא שהפעם הוא הלך צעד אחד רחוק מדי וספג קיתונות של לעג ברשתות החברתיות.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק הפופולרי שלו, סיפר לפיד ש”ממשלת צ׳כיה הכניסה לתוכנית הלימודים שת״א היא בירת ישראל – בגלל לחץ והסתה של הפלסטינים”.

הוא ביקש מהגולשים “להפעיל לחץ בחזרה” בדרך לא מקורית במיוחד ולא דיפלומטית בכלל: “כתבו על קיר הפייסבוק של נשיא צ’כיה בצ׳כית – ‘אני ישראלי וירושלים בירתי’ -Jsem Izraelec a Jeruzalém je moje hlavni město”.

היוזמה הילדותית-משהו ספגה ביקורת שלילית ברשתות החברתיות.

“אני לא חושב שקראתי סטטוס אחד של לפיד שלא משקף בוז עמוק לבוחריו ולאינטליגנציה שלהם, ולבלבל דיפלומטיה עם הטרלה זה כל ההסברה הישראלית בטיפת ביוב”, כתב אחד המגיבים בטוויטר.

ברק רביד, הכתב המדיני של ‘הארץ’, כתב: “יאיר לפיד בשבתו כשר חוץ וירטואלי הפגין שוב בורות מביכה והתנפל על נשיא צ’כיה – המנהיג הכי פרו-ישראלי באירופה שדווקא מכיר בירושלים כבירת ישראל”.

רביד ציין עוד כי הנשיא הצ’כי דווקא פועל כבר מספר שנים להעברת שגרירות מדינתו בישראל מתל אביב לירושלים.

תומכים רבים של ‘יש עתיד’ אף זעמו על היו”ר שמטייל בחו”ל ו”מתעסק בשטויות”, במקום לעשות את עבודתו הפרלמנטרית ולטפל בבעיות היסוד של אזרחי ישראל, כמו כלכלה, דיור וחינוך. בין השאר צפה שוב העובדה שלפיד הוא שיאן הנוכחות השלילית בכנסת ה-20.

מבקר הטלוויזיה של ‘ידיעות אחרונות’, עינב שיף, עקץ: “קורא לכולם להיענות לבקשת יאיר לפיד ולכתוב על קיר הפייסבוק של ראש ממשלת צ׳כיה: ‘אני ישראלי ולפיד מביך אותי'”.

את התגובה החריפה ביותר, שהפכה במהירות לוויראלית, פרסם גולש בשם בן מאירי, שציין בעוגמה בתחילת דבריו שרבים מתומכי לפיד שטרחו להטריל את נשיא צ’כיה, כתבו את סיסמאותיהם בתגובה לפוסט בו נראית רעייתו של הנשיא זמאן מבקרת באנדרטה לזכר השואה.

CrLWq7dXYAA_6nW

“אתה לא הצל. אתה לא ילד בן 4 שמארגן חרם כיתה. אתה איש פרלמנט בכיר (כן, לצערי יש לך מספיק מנדטים כדי להיקרא ‘בכיר’). יש לך כלים לעשות מחאות כאלו בצורה נורמלית ולא על ידי משיכה בשיער ההיפותטי של צ’כיה”, הסביר מאירי ללפיד – שכמובן חסם אותו בפייסבוק זמן קצר לאחר מכן.

“תלמד משהו מהפלסטינים – הציק להם משהו אז הם לא אמרו ‘אם יהיו פה 1,000,000 לייקים צוקרברג ישנה את ספר הלימוד הצ’כי’. לא, הם עשו עבודה פרלמנטרית והלכו ויצרו קשר עם שלטונות צ’כיה. עבודה פרלמנטרית. מכיר את הביטוי?”

מאירי מזכיר עוד כי כמעט כל המדינות בעולם אינן מכירות בירושלים כבירת ישראל, “אבל לך לא באמת אכפת. אתה רק רוצה להיתפס כאוהב ישראל. זה הכיוון החדש שלך. התחרות החדשה בפוליטיקה זה ‘מי הכי ישראלי’. מי קופץ ראשון על מה שקורה בחוץ במקום לשנות את מה שקורה בפנים. כבר לא ‘באנו לשנות’. כבר לא ‘פוליטיקה חדשה’. זה ‘באנו להישאר אותו דבר בפוליטיקה הישנה'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות