האם דונלד טראמפ מבין שהקמפיין שלו לנשיאות עומד בפני סיום?

הצלילה בסקרים, תקרית התינוק המביכה, העימות עם האב המוסלמי השכול, הצטרפותה של מנכ"לית HPE להילארי קלינטון, כמו גם ההשתלחות בראש עיריית ניו-יורק לשעבר, מעלים אצל רבים בארה"ב את התחוש: המועמד הרפובליקני הצבעוני מבין כי סיכוייו לזכות בנשיאות ארצות הברית נמוכים מתמיד
קובי פינדרוס
א' אב התשע"ו / 04.08.2016 23:03

האם דונלד טראמפ מבין כי השבוע האחרון הוא תחילת הסוף של קמפיין הבחירות שהוביל אותו עד לראשות המפלגה הרפובליקנית? בשאלה הזו עוסקים בימים אלו בארצות הברית, וקולות רבים סבורים כי יתכן שהמועמד הצבעוני איבד את סיכוייו לזכות במשרה הבכירה.

עד לפני שבוע נראה היה שאיש לא יעצור את טראמפ בדרך לבית הלבן. הוא הוביל על יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון בממוצע כלל הסקרים, ונדמה היה שהוא עומד להוות אתגר משמעותי עבור שרת החוץ לשעבר, עד לבחירות בנובמבר.

גם פרשת המיילים וברני סנדרס סייעו לו, ועצרות בחירות מוצלחות יצרו תחושה חיובית.

אלא שאז הגיעה הוועידה הדמוקרטית ושרשרת התקריות המביכות בעקבותיה.

בתחילה היתה זו מישל אובמה שסחפה את חברי הוועידה בנאום מבריק, לטובת הילארי קלינטון, ובהמשך נחתה פרשת אביו של החייל המוסלמי שנפל בעיראק.

לאחר שחיזר חאן, אביו השכול של החייל המוסלמי תמך בקלינטון במהלך הוועידה וציין כי טראמפ ‘לא הקריב דבר עבור המדינה’, יצא איל הנדל”ן בראיון שהעניק לרשת ABC נגד חאן, וציין כי הבחין בכך שאשתו שתקה.

“אולי לא הרשו לה לדבר”, עקץ, כרמז לדעה הרווחת על מעמד האישה באסלאם.

ההערה הקשה הזו קוממה על טראמפ גורמים רבים בארצות הברית – ממשפחות שכולות ועד לבכירים במפלגה הרפובליקנית, כמו ג’ון מקיין ויו”ר בית הנבחרים פול ראיין.

בהמשך התפרסמה תקרית התינוק: טראמפ נאם בעצרת בחירות ודבריו הופרעו בקול בכי של תינוק.

בתחילה, אמר טראמפ: “אל תדאגי בקשר לתינוק הזה, אני אוהב תינוקות, אני שומע את התינוק בוכה ואני אוהב את זה, איזה תינוק יפה, אל תדאגי. זה יפה וצעיר ובריא, ובשביל זה אנחנו פה”.

אלא שדקות ספורות לאחר מכן איבד המועמד הצבעוני את סבלנותו ואמר: “האמת שרק צחקתי, את יכולה להעיף מכאן את התינוק”.

גם יציאתו של טראמפ כנגד משחקי הפוטבול המשודרים בזמן העימותים, ואמירותיו הבוטות כנגד ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג, אותו כינה ‘קטנצ’יק’, יצרו אצל רבים תחושה כי המועמד הרפובליקני נמצא בפאניקה.

YouTube: please specify correct url

לשלל התקריות מצטרפת הכרזתה של מג ויטמן, מנכ”לית HPE, מיליארדרית ובעברה פוליטיקאית רפובליקנית, כי תתמוך בהלארי קלינטון. לדבריה, בחירה בטראמפ ‘הדמגוג הבלתי ישר’ היא איום על אמריקה. היא אף הצהירה בראיון לניו יורק טיימס כי תפעל למען קלינטון ותתרום כספים עבור הקמפיין שלה.

בתוך כך התפרסמו סקרים מדאיגים מבחינתו של המועמד הרפובליקני, כאשר עם חלוף הימים התברר כי יריבתו הדמוקרטית מגדילה את הפער מ-8 אחוזים עד ל-10 אחוזים.

קולות רבים בארה”ב טוענים כי טראמפ עצמו מודע למצבו והשתלחויותיו אינן אלא ניסיון להסביר את כישלונו בבא העת.

גורמים במפלגה הרפובליקנית טענו בפני רשת חדשות ABC, כי בהחלט נבחנת האפשרות שטראמפ יפרוש מן המירוץ כאשר יבין כי סיכוייו מתדלדלים. גם ברשת CNN נטען כי רפובליקנים רבים טענו כי יצביעו עבור המועמד הליברטיאני גארי גונסון.

טראמפ עצמו, אגב, נראה רגוע ומרגיז כתמיד.

בחשבון הטוויטר שלו הוא צייץ: “ישנה אחדות גדולה בקמפיין שלי, אולי יותר מאי פעם. אני רוצה להודות לכולם על התמיכה יוצאת הדופן. להביס את הילרי הנוכלת”.

ולמרות הכל צריך לזכור: הבחירות בעוד כשלשה חודשים, ובאמריקה כמו באמריקה הכל יכול לקרות.

אירועים ביטחוניים בלתי צפויים, גילויים חדשים, והתבטאויות בלתי מתוכננות עשויות להפוך את הקערה כולה על פיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות