הנשיא אובמה לראשי הרפובליקנים: “למה אתם עדיין תומכים בטראמפ”?

נשיא ארה"ב ברק אובמה ממשיך לתקוף את המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ וקבע כי 'הוא לא כשיר להיות נשיא' • בפנייה לרפובליקנים תמה: "אם אתם נתקלים שוב ושוב בדברים לא מקובלים שהוא אומר, למה אתם עדיין מאשרים לו להתנהג כך?
קובי פינדרוס
כ"ח תמוז התשע"ו / 02.08.2016 21:52

נשיא ארה”ב ברק אובמה ממשיך לתקוף את המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ: “המועמד הרפובליקני פסול לכהן כנשיא אמרתי את זה בשבוע שעבר, והוא ממשיך להוכיח את זה”.

את הדברים אמר היום [שלישי] הנשיא במסיבת עיתונאים שכינס בבית הלבן יחד עם ראש ממשלת סינגפור.

“עצם העובדה שהוא תוקף משפחה זהב, שהקריבה כל כך הרבה בשביל המדינה שלנו, מוכיח עד כמה הוא לא מתאים”, ציין הנשיא. “הוא מפגין חוסר ידע משווע בכל הנוגע לנעשה באירופה, המזרח התיכון ואסיה”.

בדבריו, הנשיא האמריקני פנה לחברי הקונגרס הרפובליקנים שהביעו ביקורת כלפי טראמפ: “למה אתם עדיין תומכים בו?”. הוא הוסיף ושאל: “אם אתם נתקלים שוב ושוב בדברים לא מקובלים שהוא (טראמפ) אומר, למה אתם עדיין מאשרים לו להתנהג כך? מה זה אומר על המפלגה שלכם שהוא נושא הדגל שלה?”

סערת ‘החייל הנופל’ אירעה לאחר שבוועידת המפלגה הדמוקרטית עלה לנאום חיזר חאן, אביו של סרן הומאיון חאן שנהרג ב-2004 בעירק. לצדו של חאן עמדה רעייתו ושתקה. חאן תקף את טראמפ שלא הקריב דבר למען ארה”ב, זאת על רקע קריאתו של האחרון למנוע כניסת מולסמים למדינה.

בתגובה תקף טראמפ את בני המשפחה ואף רמז שהעובדה שרעייתו של חאן לא דיברה נבע מהיחס לנשים באסלאם. “סביר להניח שלא הרשו לה לומר דבר”.

מלבד הסקרים האחרונים המצביעים על יתרון של 9 אחוזים לטובת המועמדת הדמוקרטית, מוקדם יותר היום הודיע חבר קונגרס רפובליקני ראשון, ריצ’רד האנה, כי הוא אינו מתכוון להצביע לטראמפ בבחירות בחודש נובמר הקרוב. האנה הודיע פומבית כי הוא מתכוון להצביע לקלינטון למרות שהיא נציגת המפלגה הדמוקרטית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות