טבח בגרמניה: צעיר ממוצא איראני הבטיח ‘ארוחה חינם’ ורצח תשעה בני אדם

צעיר ממוצא איראני בעל עבר פסיכיאטרי פתח באש במרכז קניות ורצח תשעה בני אדם רובם נערים ונערות • את הצעירים פיתה המחבל בעזרת חשבון בפייסבוק בו הבטיח ארוחה חינם במרכז הקניות • המשטרה: אין כל קשר לדאעש או לאיסלאם
קובי פינדרוס
י"ח תמוז התשע"ו / 23.07.2016 21:49

טבח מזעזע במינכן: צעיר גרמני ממוצא איראני פתח באש במרכז קניות בעיר מינכן, ורצח תשעה בני אדם – רובן נערים ונערות, ופצע 16 נוספים. היורה נמלט מהמקום, וגופתו נמצאה כעבור שעתיים לאחר ששם קץ לחייו.

בשעות הראשונות, היה חוסר הוודאות בדבר כמות וזהות היורים – מוחלט. המשטרה פירסמה ברשתות החברתיות ידיעות סותרות, בין השאר, כי יש עד שלושה יורים בתקרית.

פרסומים אלו של המשטרה יצרו בהלה גדולה, בזמן שאיש לא ידע היכן הרוצח שבדיעבד התברר כאמור, כי התאבד.

פיטר אלטמאייר, ראש המטה של הקנצלרית אנגלה מרקל, הסביר במהלך הלילה: “כל מה שאנחנו יכולים לומר כרגע זה שמדובר במתקפה אכזרית ולא אנושית”.

רק בהמשך, גורמי אכיפת החוק בגרמניה הודיעו באופן נחרץ כי הרוצח ממרכז הקניות במינכן לא פעל בהשראת דאע”ש. שמו של המחבל הוא עלי דויד סונבולי, והוא סבל מרקע פסיכיאטרי מורכב.

43

על פי הדיווחים, הצליח סונבולי לפתות את הצעירים באמצעות פריצה לחשבון פייסבוק של צעירה מקומית ופרסום הודעה הקוראת לילדים להגיע לסניף מקדונלדס “בשעה 16:00”, כדי לקבל ארוחה בחינם.

במהלך האירוע נשמע סונבולי צועק לעבר צלם שהיה במקום: “בגללכם התעללו בי ונהגו בי בבריונות במשך שבע שנים. ועכשיו אני חייב לקנות נשק כדי לירות בך”.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כינסה היום דיון חירום מיוחד בברלין בעקבות הירי ובסופו נשאה הצהרה לציבור.

“עברנו ערב ולילה של אימה ונחשוף מה בדיוק עמד מאחורי הפשע הנורא הזה במינכן”, אמרה. “נמשיך לעשות הכל כדי להבטיח את הביטחון והחופש של כל אחד ואחת בגרמניה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות