מאיר פרוש התפטר מהכנסת: “נתנו עוד צ’אנס לאיחוי הקרעים עם דגל”

סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיש בצהרים ליו"ר ח"כ יולי אדלשטיין את התפטרותו מהכנסת, במסגרת 'החוק הנורבגי' • בכך יוצא לדרך ה'דיל' בין סיעת 'שלומי אמונים' ל'דגל התורה' • יעקב אשר כח"כ החדש של יהדות התורה פרוש: "אני וליצמן באותו עניין"
שרי רוט
י"ד אייר התשע"ו / 22.05.2016 14:28

סגן שר החינוך, ח”כ מאיר פרוש, הגיע בצהרים (ראשון) ללשכתו של יו”ר הכנסת ח”כ יולי אדלשטיין והגיש לו מכתב התפטרות מהכנסת.

פרוש פורש מהכנסת במסגרת ‘החוק הנורבגי’, בעקבות ‘דיל’ עם סיעת ‘דגל התורה’. במקומו נכנס אל הכנסת הח”כ לשעבר יעקב אשר, שיושבע במליאה עם כניסת ההתפטרות לתוקף. אשר יהיה הח”כ השלישי של ‘דגל התורה’ במפלגת יהדות התורה.

מאיר פרוש יכהן מעתה רק כסגן שר במשרד החינוך.

מאיר פרוש

לאחר שהגיש את מכתב ההתפטרות אמר פרוש: “אסביר למה עשיתי את זה. ל’חינוך העצמאי’ כבר חצי שנה יש מנכ”ל, היו סמכויות, לא היו סמכויות. כתוצאה מכך היו חיכוכים. לפני חודשיים אמרו לי כבר שאפשר להסדיר את הנושא. מה שהציל את הדבר הזה הוא שכשעברתי את הלפני פסח ואת האחרי פסח חשבתי שאנחנו לפני קרע עמוק.

“לכן, ולמרות מה שהיה, אני אמרתי ‘אם זה נהנה וזה לא חסר’ –  אעשה את הצעד הזה, כדי שאנחנו נוכל לומר שנתנו עוד צ’אנס לאיחוי הקרעים עם דגל התורה. והלוואי וזה יביא אחדות.

“אני חושב שיהדות התורה, שכוללת את אגודת ישראל ודגל התורה, ואנחנו לא מפלגה שנשארת 6 או 7, אנחנו גדלים וגדלים, אנחנו לא ננהל רק מפלגות אלא עוד דברים, והחשיבה צריכה להיראות אחרת. ולכן אני כחרדי צריך לומר, אם הייתי יכול לעשות את זה – עשיתי את זה. עשינו את הכל כדי לאחות את הקרעים.

היחסים עם ליצמן טובים, יש מתיחות? נשאל סגן שר החינוך על יחסיו עם שר הבריאות. 

“שוחחתי עם הרב ליצמן לפני שהודעתי ולפני שזה יצא, כמה שעות קודם לכן. אני פגשתי אותו גם בשמחת ברית וניגשתי אליו… אנחנו באותו עניין”.

ההתפטרות של פרוש התבצעה במסגרת ההבנות שהושגו לפני כניסת השבת עם הרב דוד שפירא, נאמן ביתו של הגראי”ל שטיינמן.

ליצמן, פרוש

לפי הודעה לעיתונות ששגרה לשכת פרוש, “הרב דוד שפירא והרב מאיר פרוש נפגשו אחרי חג הפסח מספר פעמים בהם דנו על התלהטות הרוחות בתקופה האחרונה, וניהלו שיג ושיח בניסיון להגיע להבנות בנושאים שונים העומדים על סדר היום של הציבור החרדי. הצדדים הביעו רצון ונחישות להרגעת הרוחות”.

בהודעה נאמר עוד כי “ראשי דגל התורה הביעו את דעתם שביצוע החוק הנורבגי יסייע להם להנמיך את המתחים ולגיבוש ופעילות סיעה מאוחדת בת 7 חברים ובכך לתרום לחיזוק הישגיה של היהדות החרדית ולעבודה משותפת של סיעת יהדות התורה בכנסת כפי שהיה בקדנציה האחרונה”.

בהודעה נמסר: “לפני כניסת השבת הגיעו הצדדים להבנות, ומחר – יום ראשון – יגיש הרב פרוש את התפטרותו מהכנסת וימשיך לכהן כסגן שר החינוך והרב יעקב אשר יכנס לכהן כח”כ בסיעת יהדות התורה”.

המהלך חותם חודשים ארוכים של עימות  בין שתי הסיעות המרכיבות את מפלגת יהדות התורה.

מאיר פרוש

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא יעזור להם ניסיון האיחוי הבעיה במקום אחר לגמרי
    23/05/2016 10:00
    דוד
  1. גפני שהוא איש מריבה ומדון ובעל חוסר באהבת ישראל.

    אם אין אהבת ישראל כל הניסיונות הן לשווא