גורם ביהדות התורה: “מדוע גפני מפטפט על תקציבים?”

גפני דיבר - חדו"ש מסיתה: "לקראת מושב הקיץ של הכנסת גפני ויהדות התורה מציבים שיאים חדשים בסחטנות, כוחנות ובריונות" • גורם ביהדות התורה מאשים את יו"ר ועדת הכספים: "טוב יעשו חברי הכנסת שלנו אם ישמרו על שתיקה בנושאים תקציביים. גפני לא מבין שיש דרכים שקטות להשיג כסף, בלי לצאת בקולי-קולות בעיתון? למה לעורר דובים?!"
י"ד אייר התשע"ו / 22.05.2016 11:51

האם ערב פתיחת מושב הקיץ מנסים חלק מחברי הכנסת של יהדות התורה ללבות את אש ההסתה כנגד הציבור החרדי?

בימים האחרונים העלה יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, בתקשורת החרדית מספר דרישות תקציביות. בין היתר דרש שלא להפחית בהבטחת הכנסה לאברכים את ערך הנקודה לאברך, קרי: שתקציב הבטחת הכנסה יגדל ככל שיגדל מספר האברכים, ולא כדרישת משרד האוצר שתקציב קבוע מתחלק ללא קשר למספר האברכים הנזקקים.

“אני לא אומר שזו דרישה שאינה צודקת”, תוקף הבוקר גורם ביהדות התורה את גפני בשיחה עם חרדים 10. “אבל צריך להיות חכם, לא רק צודק. טוב יעשו חברי הכנסת שלנו אם ישמרו על שתיקה בנושאים תקציביים. אין טעם לעורר דובים מרבצם”.

יש שיאמרו, שמאחורי דבריך מסתתר כעס על סיכומים בעקבות מימוש החוק הנורבגי, אמרתי לאיש. הוא, בתגובה, גיחך.

“לא מפריע לי שהסתדרו ביניהם. לא זו הנקודה. אני מדבר על משהו מהותי יותר: העברת קצבת הבטחת הכנסה לאברכים זו רק דוגמא. בטוח שכעת זה הזמן לדבר על זה בתקשורת? מדובר על קצבה שבג”צ קבע שאינה חוקית. אם זה יעבור – בג”צ יפסול את זה שוב. מה הטעם? כל הסכסוך של ח”כ משה גפני עם שר החינוך נפתלי בנט הוא לא לעניין.

“קודם נכנסים לקרבות אמוציונאליות, ואחר כך טוענים נגד נפתלי בנט שהוא ‘תוקע’ את הבטחת ההכנסה לאברכים. ואז גפני תוקע כספים של בקשות מצד בנט ושל הקואליציה, זה לעניין?”

הגורם הוסיף: “בראיון שהעניק ח”כ משה גפני ל’יתד נאמן’ הוא הצביע על המחלוקת בינו לבין נתניהו ואמר: ‘ראש הממשלה מבין שאי אפשר יהיה לפתוח כך את מושב הקיץ. הוא יודע שאנחנו לא נצביע על החוקים והתקנות שמשרד האוצר ו’הבית היהודי’ יביאו לוועדות ולמליאה’.

“צריך להזכיר לו מה נתניהו עשה בתגובה? פשוט צירף עוד חמישה ח”כים של ‘ישראל ביתנו’ לקואליציה. ומה הרוויח מזה גפני? שלא צריך את שלוש האצבעות שלו להעברת חוקים”.

הגורם המשיך: “למה לומר בראיון פומבי שהוא מצפה ל’העברת תקציבי טיפוח ותמרוץ לחינוך החרדי’ או ל’הגברת החלק החרדי בתקציב תגבור לימודי יהדות’? גפני לא מבין שיש דרכים שקטות להשיג כסף, בלי לצאת בקולי-קולות בעיתון?!”

מי שכבר הרימו ‘כפפה’ כדי להסית נגד הציבור החרדי, הם בכירי עמותת חדו”ש לחופש דת ושוויון. 

“לקראת מושב הקיץ של הכנסת גפני ויהדות התורה מציבים שיאים חדשים בסחטנות, כוחנות ובריונות”, אמרו. “שוב מתברר שהדבר היחיד שבאמת מעניין את יו”ר ועדת הכספים הוא עוד תקציבים לאברכים כדי שלא יצאו לעבודה ולעצמאות ועוד תקציבים לחינוך ללא ליבה ולהחזרה בתשובה.

“לשם כך הוא מוכן לפגוע בביטחון ובכל נושא חשוב במדינה. אין פוליטיקאי סקטוריאלי יותר מגפני”. לדברי ראשי חדו”ש, “את הבזיון הזה צריך וניתן במושב הקיץ להפסיק, והדרך לעשות זאת היא שהליכוד והמחנה הציוני יתחייבו פומבית שלא יספסרו בכספי משלם המסים כדי לקנות את קולות המפלגות החרדיות”.

“זה בדיוק מה שקורה כשלא חושבים לפני שמדברים”, אומר הגורם מיהדות התורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליצמן, אתה מגיב לא לעניין
    22/05/2016 14:09
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הקוראים מבינים שמדובר בליצמן, הפגוע על כך שפרוש זנח אותו.
    וכעת לתגובה:
    ליצמן, טול אלף קורות מבין עיניך. אנו זוכרים היטב מה היה כשהיית יו”ר וועדת הכספים, כל שני וחמישי הצהרת ופרסמת בהמודיע, ליצמן מעכב כך וכך מיליונים למשרד הביטחון/בתי חולים/ גני ילדים/ ועוד ועוד, עד שיתנו כך וכך לנושאים של הציבור החרדי.