חבר הלייבור שאמר “היטלר היה ציוני” – מתגונן: “נתניהו מסכים איתי”

חבר הפרלמנט הבריטי מטעם מפלגת הלייבור, וראש עיריית לונדון קן ליווינגסטון, טען כי 'היטלר היה ציוני', סירב להתחרט והושעה מהמפלגה • היום גייס לעזרתו את ראש הממשלה וטען: "אני מזמין את נתניהו להגן עליי, הוא מסכים איתי"
קובי פינדרוס
כ"ג ניסן התשע"ו / 01.05.2016 00:18

סערת ההצהרות האנטישמיות של בכירי מפלגת הלייבור לא פוסקת: אחרי שטען ש”היטלר היה ציוני ותמך בגירוש היהודים לארץ ישראל”, חבר הפרלמנט הבריטי מכה שוב.

בריאיון לתכנית רדיו בבריטניה הסביר קן ליווינגסטון, לשעבר ראש עיריית לונדון, כי לדעתו הוא דווקא אמור לקבל תמיכה מראש הממשלה בנימין נתניהו.

“שמעתי ביקורת רבה על על מדינת ישראל ועל התעללותה בפלסטינים, אך מעולם לא שמעתי אדם מתבטא באנטישמיות”, אמר היום (שבת) ליווינגסטון שסירב לחזור בו. “איך אפשר להגיד שדבריי פגעו בקהילה היהודית, כשראש ממשלת ישראל אמר בדיוק אותו דבר. אני מזמין את נתניהו לבוא הנה ולהגן עליי כי הוא מסכים בעליל למה שאמרתי”.

חבר הפרלמנט התכוון לדבריו של ראש הממשלה בשנה שעברה, כי “היטלר לא רצה להשמיד את היהודים בזמנו, הוא רצה לגרש את היהודים. המופתי חאג’ אמין אל חוסייני אמר לו – ‘תשרוף אותם'”.

בעקבות דבריו הושעה ליווינגסטון ממפלגת הלייבור, וראש המפלגה שחש כי מפלגתו נקלעה למשבר, לאחר שורת האמירות האנטישמיות של בכירים במפלגתו, הציג תכנית למאבק באנטישמיות.

“תוך חודשיים יוגש דוח, לאחר התייעצות עם הקהילה היהודית ומיעוטים אחרים, כדי לקבוע את העקרונות והקווים המנחים”, אמר קורבין. “אנחנו מפלגה שמתנגדת לגזענות ביסודה, ויש לנו היסטוריה מפוארת של מאבק בגזענות. פעלתי נגד הנושא כל ימיי, והקהילה היהודית היא חלק מהמפלגה ומהחיים הפוליטיים בבריטניה כבר יותר ממאה שנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות