איך מחזירים מוצרי איפור שהתיישנו לחיים? הנה טריקים של מקצוענים

רגע לפני שאת זורקת איפור ישן, קיימת אפשרות שניתן להחזירו לחיים • המדריך שיחסוך לך כסף ועל הדרך יעשה סדר במגירת האיפור • ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר למקצועות האיפור הסטיילינג והתסרוקות, עם כמה טריקים של מקצוענים
תמי גיל
כ"ד ניסן התשע"ו / 02.05.2016 14:17

• מה עושים עם מסקרה ישנה שהתייבשה?

כדי להחזירה למצבה הנוזלי, טובלים את המְיכָל כולו (עם הפקק) בתוך כלי עם מים רותחים למשך דקות ספורות. שאריות החומר שנותרו בה יתרככו והמסקרה תוכל לחזור לנוזל שניתן להשתמש בו. שימוש נוסף למברשת מסקרה ישנה, הוא הפיכתה למברשת גבות. שוטפים אותה היטב במים, וטובלים אותה במעט גל לשיער. גם הסוררות שבשערות הגבות יסתרקו להפליא

 • איך להחזיר לחיים עיפרון עיניים שחדל לצייר?

מעבירים אותו חימום קל במכשיר המיקרוגל (דקה שתיים) . הצבע ימס ויחזור לצייר בקלות.

• איך להציל צללית אבן שנפלה ונשברה ומה עושים כשצלליות דחוסות הפכו לדהויות?

יש לשפוך על הצללית טיפות של אלכוהול (70 אחוז ) עד שמתחילים לראות שהסדקים מתאחים . מהדקים את הצללית בעזרת כפית. ממתינים מעט שהאלכוהול יתאדה. כעת ניתן לחזור ולהשתמש בה (המהדרין מערבבים כמה סוגים שברי צלליות ובכך יוצרים גוון מיוחד ומפתיע) כדי להחזיר לחיים צלליות שהפו דהויות יש להתיז עליהן אלכוהול ( 70 אחוז ). ממתינים כמה שניות, לפתע, צבען הטבעי והמקורי חוזר לימי תפארתו.

• איך לרכך פודרה דחוסה שהתיישנה והפכה קשה לשימוש?

מסירים את השכבה העליונה הקשה בעזרת נייר דבק שמצמידים לשטח הפנים העליון.

• איך לזהות מוצר שתקלקל והיכן מסומן תאריך התפוגה?

הדרך הנכונה היא פשוט להריח. מוצרים שהתקלקלו שינו את מרקם הפכו כהים יותר וריחם הפך רע. שימו לב לסימנים על אריזות מוצרי האיפור. ישנו ציור קטן של קופסה פתוחה ועליה האות “אם” באנגלית (M ) ולצידה מספר. כלומר מס’ החודשים בהם אפשר להשתמש במוצר מרגע הפתיחה . לדוגמא M12 – יתאים לשימוש כשנה מרגע הפתיחה.

• איך לשמר על איפור לאורך זמן?

מוצר איפור שלא נפתחו ניתנים לשמירה עד ארבע שנים. זאת במידה ואוחסנו במקום קריר ויבש. האויב הגדול מוצרי האיפור הם לחות וחום. אלה מפרקים את חומרי השימור וגומרים לקלקולם המהיר. אין לאחסן איפור בארון האמבטיה, בטח שלא בתא הכפפות שברכב שם הטמפרטורות לוהטות. מצד שני גם לא בתוך המקרר. קירור ממושך עלול לפגום בחומרים הפעילים. מקום האחסון המועדף היא מגירה חשוכה במקום קריר. ככלל, מוצרי איפור על בסיס אבקה נשמרים יותר מאשר מוצרים על בסיס נוזלי.

• מהו אורך חיי מדף ממוצע של מוצר איפור ? (מרגע פתיחתו וחשיפתו לאוויר)?

מסקרה: 3-5 חודשים, צלליות אבקה, פודרה, סומק: 1-3 שנים, שפתון וגלוס – עד שנה, אייליינר נוזלי 3-4 חודשים.

 shutterstock2

צילום: שוטרסטוק

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות