אמא, מתי חג פורים? • איך להתאפר ולהישמר: טיפים והסברים

בעקבות המצב, כנראה שבפורים השנה - המבוגרים לא יתחפשו. אבל, הילדים מחכים לו כל השנה ואיפור הוא חלק בלתי נפרד מהתחפושת • ירין שחף,  אמן איפור ומנהל בית הספר למקצועות היופי: כך תגנו על עור הקטנטנים שאינם מורגלים באיפור ועלולים לפתח בעקבותיו אלרגיה, גירויי עור, פצעונים ואף דלקות עיניים  
תמי גיל
ג' אדר ב' התשפ"ד / 13.03.2024 01:15
 הגיינה – לפני הכל

הדרך הנכונה לשמירה על ההגיינה היא באמצעות שטיפה וחיטוי של מברשות האיפור.

איך עושים את זה? בעזרת מים ושמפו של שיער. ניתן אף להשרות את המברשות בכלי עם מים ושמפו אנטיספטי למשך 10 דקות.

לאחר מכן שוטפים את השמפו בעזרת מי ברז זורמים. אפשר גם לרכך את שיער המברשת בעזרת מרכך שיער. מייבשים את המברשת כשהשיער סחוט,כלפי מטה.  מה שמבטיח שמירה על צפיפות וחשוב מאוד לפיזור שווה לאבקת האיפור.

פטנט נוסף – שימוש במייבש שיער רוח קרה בלבד, כשהאצבעות מהדקות את השיער ודואגת שיישאר צמוד בזמן הייבוש.

 במוצרי איפור אין שותפים

מוצרי איפור הם מוצרי היגיינה לכל דבר. אין להעבירם מאדם לאדם. ילדות ונערות רבות מחליפות מסקרה ולעיתים גם שפתונים עם חברותיהן, מה שעלול להוביל להדבקות ולרגישויות שונות, מהרפס ועד גירוי אלרגני.

זהירות – פג תוקף

כמו לכל מוצר, גם לתכשירי איפור יש חיי מדף. במרבית המוצרים מסומן תאריך התפוגה במקום בולט. איפור שפג תוקפו הוא מקור אפשרי לפצעונים וחשוב להשליך אותם בזמן.

אורך החיים של מוצרי איפור עומד על שנה לשפתון, למסקרה – עד ארבעה חודשים, ולפודרה וצלליות – עד שנה וחצי.

את המוצרים מאפסנים בתנאים נאותים (מקום קריר ויבש) ולא בארון האמבטיה, שם  קרוב לוודאי ספגו לחות, התחמצנו והפכו למצע לבקטריות. כל אלה מקולקלים ומסוכנים לשימוש.

רק באישור משרד הבריאות

השוק מוצף במוצרים זולים, שרובם מיובאים מהמזרח הרחוק ולא עוברים כל תהליך רגולטיבי של המשרד. חשוב להיזהר ממוצרים אלה, שניחנו באיכות ירודה ואינם מומלצים בלשון המעטה. הם עלולים לגרום לדלקות וגירויים, וחלקם אף מכילים חומרים מסרטנים.

בנוסף, לקראת פורים,  מתקיימים הרבה סיילים של מוצרים במחירים מפתים במיוחד. חשוב לבדוק את התוויות את תאריך התפוגה, שכן במקרים רבים, מוצרים אלה פגי תוקף.

צילום: סטודיו ירין שחף
זהירות! חומרי שימור באיפור

מרבית גורמי האלרגיה הקוסמטית הם החומרים המשמרים. חומרים אלה נוספים לתכשירים על מנת למנוע קילקול,  עורם של ילדים רבים רגיש לחומרי השימור.

מה עושים? משתמשים במייק אפ במרקם אבקתי ולא נוזלי (ברונזר), שלא ייספג בעור ובמקביל קל ונוח להסרה. ככלל, תכשירי איפור בצורת אבקה מכילים פחות חומרים משמרים וכך מטיבים עם ילדים.

בנוסף, וותרי על מוצרי איפור עמידים למים (נמכרים בחנויות למכשירי כתיבה כערכה לצבע פנים. אלה בעייתיים לעור רגיש, מכיוון שלצורך הסרתם יש להשתמש בחומרים ממיסים שמסירים בו זמנית את החומרים השומניים, שמייצרות בלוטות החלב ובכך מותירים את העור חשוף ורגיש לפצעונים.

  המלכודת הנוצצת

איפור הנצנצים הכל-כך מזוהה עם איפורי פורימי לילדים, מסוכן במידה ומצא דרכו אל תוך העין. הנצנצים נצמדים לגלגל העין ולא ניתנים להסרה אלא על ידי שטיפה. יש להעדיף נצנצים על בסיס קרם או ג’ל. כך אין סיכוי שיגיע לאזור לא רצוי.

והכי חשוב…

אחרי כל השמחה אל תשכחו להסיר את האפור ובטח לא לישון איתו –  מוצרי איפור גם הבריאים ביותר נטמעים בעור אם לא דואגים להסיר אותם לקראת השינה.

יש להשתמש במטליות לוחות או מסירי איפור מקצועיים  ולמרוח קרם לחות כלשהו למניעת יובש והחזרת הלחות לעור.

ירין שחף

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות