בוז’י על תכנית בנט: “התעורר הבוקר עם צורך בכותרת”

שר החינוך נפתלי בנט הצהיר כי שנת הלימודים תשע"ז תהיה 'שנת ירושלים המאוחדת', וספג ביקורת מיו"ר האופוזיציה הרצוג: "אני אוהב את ירושלים. כולנו אוהבים את ירושלים, אבל תוהים לאיזו ירושלים בנט התכוון?"
נחמן גור
י"ג אדר א' התשע"ו / 22.02.2016 16:04

החלטתו של שר החינוך נפתלי בנט להפוך את שנת הלימודים הקרובה ל’שנת ירושלם מאוחדת’ – במלאות 50 שנה לשיחרור העיר – ספגה בצהרים (שני) בקורת מצד יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג.

“שמעתי הבוקר את שר החינוך, שהתעורר עם צורך בכותרת והכריז על שנת אחדות ירושלים. אני אוהב את ירושלים. כולנו אוהבים את ירושלים, אבל תוהים לאיזו ירושלים בנט התכוון – ירושלים יהודית ובטוחה, או ירושלים עם 300 אלף פלסטינים שסיפחנו אליה ושונאים אותנו? עיר דוד או שועפאט? נחלאות או עיסוואיה?”, אמר הרצוג בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני בכנסת.

“כואב לי שאנחנו מאבדים את ירושלים בגלל אמירות כאלה”, טען. יו”ר האופוזיציה שב על הצעתו להיפרד מן הפלסטינים: “רוב תושבי ישראל כבר מבינים את מה שבנט מתעקש לא להבין –  רוב תושבי ישראל רוצים להיפרד מהפלסטינים כדי לשמור על ירושלים יהודית. אני אוהב את מדינת ישראל. סיעת המחנה הציוני אוהבת את מדינת ישראל וירושלים, ואנחנו נלחמים כדי שישראל תישאר מדינה יהודית. כואב לי שאנחנו מאבדים את ירושלים בגלל סיסמאות עבשות שבנט שבוי בהן. מי שאוהב את ירושלים צריך לדרוש הפרדה מהפלסטינים”.

הבית היהודי בתגובה לדברי הרצוג: “דרך ארוכה עברה מפלגת העבודה מאז יצחק רבין ששחרר את ירושלים ונלחם לאחדותה, ועד סתיו שפיר ובוז’י הרצוג שמנסים לחלק אותה, מספרים שמולדתנו במצרים ותוקפים את שר החינוך שמחנך לאהבת ירושלים במערכת החינוך. הולך ופוחת הדור״.

מוקדם יותר התייחס שר החינוך נפתלי בנט בפתח ישיבת הסיעה להחלטה להעמיד את אחדות ירושלים במרכז שנת הלימודים הבאה. “ההיסטוריה שלנו התחילה מירושלים, מהר מוריה בעקידת יצחק”, הצהיר בנט.

 “הבוקר בישרתי כי שנת הלימודים תשע”ז תהיה שנת ירושלים המאוחדת. לקראת 50 שנה לשחרור ירושלים אנו נקדיש את שנת הלימודים הבאה לעיר הבירה המאוחדת שלנו. בשנה הזאת תלמידים יבקרו בעיר ויסיירו באתריה השונים ובהם: העיר העתיקה, כנסת ישראל, בית המשפט העליון, אתרי גבורה והנצחה ועוד. נשלב בתוכנית הלימודים תכנים על ירושלים,

“נכפיל את מספר התלמידים במסע ישראלי מ-12 אלף תלמידים בשנה שעברה ל-21 אלף. רבותי, ההיסטוריה שלנו התחילה מירושלים, מהר מוריה בעקידת יצחק, דרך הממלכה המאוחדת של דוד המלך. המשימה שלנו היא  לגדל דור חדש של אוהבי ירושלים במדינת ישראל. ילדים שיתרגשו להלך ברחובותיה של ירושלים, שיחושו מחויבים לה, שיתמלאו גאווה, שיחושו חולייה בשרשרת הדורות היהודית שמעולם לא הפסיקה להתפלל ‘ולירושלים עירך ברחמים תשוב'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ירושלים בה ילדים יושבים בבית ספר ולא מנהלים מפלגה
    22/02/2016 18:44
    ישראלי
  1. דובי נומי ללה טוב