מוזס תוקף את אגד: “מי יתן את הדין? לתת את ההגה לאותו נהג?”

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ אליעזר מנחם מוזס תקף בחריפות את חברת אגד: "מה היא קלות הדעת לתת לנהג הזה עוד פעם אוטובוס לנהוג עם 50 נוסעים? מאיפה זה נובע קלות הדעת הנוראה הזאת?"
קובי פינדרוס
ו' אדר א' התשע"ו / 15.02.2016 19:32

יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ מנחם אליעזר מוזס, תקף היום (שני) במליאת הכנסת בחריפות את חברת אגד, על שאפשרה לנהג האוטובוס חיים ביטון, לחזור אל ההגה, ולהסיע שוב נוסעים, למרות שהיה מעורב בעבר בתאונה דומה.

“השאלה הנשאלת היא, מה היא קלות הדעת הזאת לנהג שרק לפני שנתיים, על אותו קו 402, באותו כביש ירושלים בני-ברק, ירושלים תל-אביב, לא רחוק מהמקום הזה, דצמבר 2013 נהג באוטו, נכנס במשאית, גירד, ולמזלנו היו ‘רק’ 18 פצועים קל.

“מה היא קלות הדעת לתת לנהג הזה עוד פעם אוטובוס לנהוג עם 50 נוסעים? מה היא קלות הדעת לנהג שיש לו עוד עבירות?”

מוזס המשיך לשאול: “מי ייתן את הדין על כך שלוקחים את אותו נהג ומושיבים אותו על ההגה? מאיפה זה נובע קלות הדעת הנוראה הזאת? מה עוד שהיום מסתבר בבית המשפט, שהוא אפילו לקח את הקופסה השחורה וניסה לשבש. מה קורה איתנו? מי אחראי על זה? מי ייתן את הדין על זה? הדברים האלה עוברים ככה. שוכחים כבר בכלל.

“מי זוכר שב-2013 בדצמבר היתה באותו מקום תאונת דרכים והיו ‘רק’ 18 פצועים? השאלה הנשאלת היא האם באמת, על מה חלילה וחלילה אנחנו מחכים? אני חושב שפעם ולתמיד צריכים לקחת את העניין לידיים. צריכה להיות ועדה שתחקור את הנושא הזה לראות מי ומי ממנה נהגים לסכן את שלום הנוסעים”.

מוזס  תיאר גם את האירוע הקשה ואת סיפורי ההרוגים במילותיו: “אנחנו כולנו תחת הרושם המזעזע של תאונת הדרכים הנוראה אתמול בכביש ירושלים תל-אביב, שבה קיפדו את חייהם שישה צעירים וזוג צעיר שהשתתפתי בלוויה היום אחר הצהריים. האישה נפטרה והבעל פצוע והגיע על כיסא גלגלים ללוויה.

“רצו לחגוג את יום הנישואים שלהם בבני ברק ובאה יד קלה על ההגה, כפי שמסתבר, שאני תכף אסביר לכם, וגדע את חייה. ובכלל, גדע את עתיד חייהם של כמה וכמה משפחות כמו משפחת מלמוד, שהאישה, האימא נהרגה ובן הזקונים הולך תחת לחופה ביום ז’ אדר, זאת אומרת, אנחנו עומדים כאן ממש חודש לפני החתונה.

“תהיה נשמתם צרורה בצרור החיים של אלה שנפטרו ולפצועים אנחנו נשלח ברכת רפואה שלמה, שיחלימו במהרה, ובפרט לבחורה הכלה שפצועה קשה, שפרלינג, שהיא אמורה להתחתן בעוד שבועיים. דחו את החתונה. נקווה שהיא תחלים ונוכל לשמוח בשמחתם”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות