גלאון לגפני: “אם תביא הצעת חוק לסיוע לאברכים נזקקים – אתמוך”

אבטחת הכנסה: ועדת הכספים אישרה העברת 121 מיליון ש"ח לסטודנטים ולאברכים נזקקים • יו"ר מרצ: "כריכת שני הדברים יחדיו נועדה על-מנת להתגבר על פסיקת בג"צ"
יוני גרין
ו' אדר א' התשע"ו / 15.02.2016 18:14

ועדת הכספים אישרה היום (שני) העברת 121 מיליון שקלים לטובת קרנות הסיוע לסטודנטים ולאברכים נזקקים, מתוכם 41 מיליון שקלים תוספת לתקציב הקרן לסיוע לסטודנטים נזקקים ו-80 מיליון שקלים תוספת לתקציב קרן הסיוע לאברכים נזקקים.

מדובר בהעברה תקציבית שבאה בעקבות החלטת ממשלה מה-22 בנובמבר 2015, מיד לאחר אישור תקציב המדינה.

העברת הסכומים הללו תשמור על פער של 21% בין התקציבים המיועדים לסטודנטים נזקקים, שהקרן לרווחתם תעמוד עתה על 121 מיליון שקלים, לבין אלו המיועדים לאברכים נזקקים, שהקרן לרווחתם תעמוד עתה על 100 מיליון שקל. הסיוע הן לסטודנטים והן לאברכים הוא לפרקיי זמן קצובים ויינתן על בסיס קריטריונים שונים, המותאמים לכל אחת משתי האוכלוסיות.

ההעברה התקציבית אושרה בהתאם לנוהל החדש לאישור שינויים בתקציב בוועדת הכספים בשקיפות מלאה ובין השאר, הוצגה לפני חברי הוועדה למעלה משבועיים בטרם נדונה במסגרת דיון בוועדה, שבו השיבו נציגי הממשלה הרלוונטיים מאגף התקציבים באוצר ומהמשרדים הרלוונטיים על שאלות חברי הכנסת.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני הסביר: “יש טיוטה של הצעת חוק ממשלתית למתן סיוע הן לסטודנטים והן לאברכים נזקקים וכי בינתיים, עד שזו תאושר, באה ההעברה התקציבית הזו ומאפשרת לסייע לשתי הקבוצות החלשות הללו עוד בטרם תושלם העבודה על החוק”.

גפני הוסיף: “חרף העובדה שמדובר בשתי קבוצות שונות שאורח חייהן שונה, אני סובר שיש לאשר את ההעברה התקציבית הזו כמקשה אחרת, על-מנת למנוע מצב שאחת מהן לא תקבל את הסיוע המגיע לה מכיוון שהעבודה על החוק לא הסתיימה”.

נציג הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות”ת) במועצה להשכלה גבוהה, אורנן פודם, הסביר שהתוספת לקרן לסטודנטים נזקקים נובעת בין השאר, מתוספת של 4,000 סטודנטים, שבעקבותיה, סך הכל 20 אלף סטודנטים יקבלו מענקים.

בראש הנהלת הקרן עומד שמואל סלבין, שהיא מחליטה לגבי הקריטריונים. מי שיותר נזקק יקבל יותר, 4,000 ש”ח, 6,000 ₪ מענקים ואף יותר. יש מספר רב של קריטריונים שמזכים בניקוד משתנה, כגון: שירות בצבא, מילואים, מחזיק או לא רכב, גר במעונות, אצל ההורים, משכורות ההורים וכדומה.

חברי האופוזיציה בוועדת הכספים, אף שהביעו תמיכה בתמיכה בנזקקים מכל המגזרים, מחו על כריכת שתי הקבוצות יחד בהעברה תקציבית אחת. חברי הכנסת טענו כי מדובר בניסיון עקיף לתת קצבת הכנסה לאברכים.

כאמור, יו”ר הוועדה גפני, הסביר כי המטרה למנוע עיכובים במתן הסיוע. גפני ציין עוד, כי דווקא הוא זה שפעל ודאג למען הסטודנטים הנזקקים על-מנת להגדיל את הקרן לרווחתם.

ח”כ זהבה גלאון ממר”צ טענה: “כריכת שני הדברים יחדיו נועדה על-מנת להתגבר על פסיקת בג”צ שקבע, כי יש להפסיק את תשלום קצבת ההכנסה לאברכים. אם כל דבר היה בא לחוד, ניתן היה להתמודד איתו מעשית, אם רוצים לעזור לאברכים יש למצוא דרכים לסייע להם ולא דרך כיפוף החוק באמצעות ועדת הכספים. כשמעבירים דרך ועדת הכספים ללא חקיקה מסודרת, זה כיפוף החוק. יש 310 אלף סטודנטים ו- 70 אלף אברכים”.

גלאון אמרה לגפני, כי “אם הוא יביא הצעת חוק לסיוע לאברכים נזקקים היא תתמוך בה”.

חברי אופוזיציה נוספים הביעו התנגדות לכריכת שתי הקבוצות יחדיו.

יו”ר הוועדה גפני, כמו גם חברי קואליציה אחרים, דחו את טענות האופוזיציה ואמרו ש”מדובר בקרנות סיוע שאינן לכל חייו של מי שיימצא זכאי לקבל את התמיכה וכי כל עיכוב באישור התקציב הזה ייפגע הן בסטודנטים והן באברכים ללא כל סיבה”.

גפני הודיע שיפעל להאיץ בגורמי הממשלה הרלוונטיים לקדם את החקיקה בעניין הסיוע לסטודנטים ולאברכים הנזקקים.

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יפה גלאון מראה מעט חמלה...
    16/02/2016 11:59
    קלפה דורון
  1. סוף, סוף מעשה אחד תומך יהודים על ידי גלאון, כן ירבו…
    תודה לך גלאון