הרב בוארון נגד המפלגות החרדיות: “גושפנקא רשמית” לכותל הרפורמי

הדיין הגר”צ בוארון תוקף במכתב חריף את אישור הרחבה המעורבת בכותל המערבי לנשות הכותל - ואת השתיקה של המפלגות החרדיות • "מתן גושפנקא רשמית והכשר לכת הרפורמים, והמפלגות החרדיות באופן תמוה מעלימות עין..."
יוסף גרינבוים
ל' שבט התשע"ו / 09.02.2016 19:54

הגאון רבי ציון בוארון, מבכירי הרבנים הספרדים, יוצא במתקפה חריפה נגד ההכרה הרשמית של ממשלת ישראל ברפורמים, תוך הענקת רחבה מעורבת בכותל המערבי – והשתיקה של המפלגות החרדיות.

תחת הכותרת “מכתב חרדה – צלם בהיכל ה'”, כותב הגרב”צ בואורן: “כל איש ישראל באשר הוא נחרד לשמוע על מתן גושפנקא רשמית והכשר לכת הרפורמים בהקצאת מקום מסוים מול שריד בית מקדשנו לעשות שם ככל העולה על רוחם.

“אותה כת אשר הורתה ולידתה במינכן וברלין אשר בשעתו אף עקרה ומחקה כל זכר לציון וירושלים מסידורי התפילה והמחזורים, נועצת עתה ציפורניה בשריד בית קודשנו ותפארתנו במעשה ליצנות וחילולי שבת פומביים מול הקודש והמקדש!

“מדובר בתופעות של חוסר צניעות מבהיל של גברים ונשים יחדיו, בלא שום הגבלה הן בלבוש הן ביתר המעשים, המדובר בין השאר במעשה ליצנות של נשים עטופות טליתות ובראשיהן תפילין בתוספת חוצפה של קריאה בתורה ב’מנין’ ואמירת קדישים.

ליצנות בדת ישראל במעשים שלא שמעתן אוזן ולא שזפתן עין איה מימות עולם, בשום קהילה בכל קצוות תבל – אפילו בקהילות הרחוקות ביותר מקיום המצוות.

הייתי רוצה לראות שאותן הנשים יופיעו ב’מסכות פורים’ בבית המחוקקים שבארה”ב או בכל מדינה אחרת… ולצערנו כאן כל זה נעשה תוך מתן גושפנקא רשמית על ידי ממשלת ישראל לאותה כת להמשיך בהרס הדת, אשר אינה פוסלת נישואי תערובת של יהודים ואינם יהודים יחדיו וחלקן רב בהתבוללות בניכר וגם בארץ…

“ולצערנו המפלגות החרדיות באופן תמוה מעלימות עין מן הכל. ולהן הפתרונים!…

הכותב בשם כל מליוני היהודים בכל קצוות תבל (גם אלה שנחשבים לחילונים) הכואבים את בזיון הקודש והמקדש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות