העליון דחה בקשת הרב פינטו לעוד דיון: הוא לא כמו לופוליאנסקי

נדחתה עתירתו המרכזית של הרב פינטו נגד סירוב ביהמ"ש העליון להקל בעונשו, תוך התחשבות במצבו הרפואי הקשה ומצב אשתו ובנו • הסתמך על ערעורו של לופוליאנסקי, שם נקבע כי ניתן להתחשב במצב הרפואי של נאשם • "במקרה של לופוליאנסקי לא הייתה מחלוקת בדבר מצבו הקשה"
חיים טוויל
כ"ט שבט התשע"ו / 08.02.2016 11:26

שופט בית המשפט העליון סלים ג’ובראן דחה היום (שני) את טענתו המרכזית של הרב יאשיהו פינטו נגד סירובו של בית המשפט העליון להקל בעונשו, תוך התחשבות במצבו הרפואי הקשה וכן במצבם של אשתו ובנו הבכור.

הרב פינטו, שהורשע בעבירות שוחד ושיבוש הליכי משפט במסגרת עסקת טיעון, הסתמך על ערעורו של אורי לופוליאנסקי, שם נקבע כי ניתן להתחשב במצבו הרפואי של הנאשם לשם קביעת עונשו, תוך חריגה לקולא ממתחם הענישה שנקבע.

ג’ובראן דחה טענה זו והצביע על נסיבות ייחודיות במקרה של לופוליאנסקי, בהן לא הייתה מחלוקת בדבר מצבו הרפואי הקשה, וכי בית המשפט התרשם כי עונש המאסר יביא לקיצור ממשי של תוחלת חייו.

לפי השופט, עניינו של הרב פינטו שונה, שכן לגביו נקבע עובדתית על ידי בית המשפט המחוזי כי מאסרו אינו מהווה סיכון רפואי מידי או קרוב, וכי ביכולתו של שב”ס להעניק לו את הטיפול הרפואי לו יזדקק.

כמו כן, דחה השופט את טענתו הנוספת של הרב פינטו בדבר קביעת הלכה חדשה, המאפשרת להביא בחשבון לצורך גזירת הדין עובדות שלא הועלו בכתב האישום.

השופט קבע כי יש לדחות את ניסיונו של המבקש להיתפס לאמירה של בית המשפט המחוזי בנדון.

הרב יאשיהו פינטו ייכנס לכלא למאסר של שנה בעוד שבוע – ב-16 בפברואר, ז’ אדר א’ – זאת לאחר שלפני קצת יותר מחודש דחה בית המשפט העליון את הערעור שהגיש.

שלושת שופטי בית המשפט – יצחק עמית, צבי זילברטל ומני מזוז – החליטו לשלוח את הרב פינטו לכלא, ולא לקצר את עונשו לחצי שנת עבודות שירות, כפי שביקש בערעור.

השופטים קבעו פה אחד כי “העונש שהוטל הוא המינימום ההכרחי המתחייב ממעשיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות