כמה כסף מציעים כעת תמורת הכיסא עליו ישב הגר”ע יוסף זצ”ל?

בכמה נמכר הכיסא עליו ישב הגר"ע יוסף זצ"ל במשך 30 השנים בהם מסר את שיעורו המפורסם בבית הכנסת היזדים • וגם מדוע התבטל השידוך הראשון של הגר"ע, ומה עלה בסופה של המשודכת?
דוד ליבוביץ
ד' שבט התשע"ו / 14.01.2016 19:43

לאחר 30 שנים בהם ישב הרב עובדיה יוסף זצ”ל על הכיסא ממנו מסר את השיעורים המפורסמים של מוצ”ש ב’יזדים’ – מוצע הכיסא למכירה, כאשר המחיר הנוכחי עומד על 600 אלף שקלים. כך חשף העיתונאי קובי נחשוני באתר ynet.

לפני כחצי שנה נמכר הכיסא בכמאה וחמישים אלף שקלים, אלא שכעת הוא מוצע למכירה שוב, ומחירו ההתחלתי עמד על 300 אלף שקלים. המחיר טיפס במהירות והוא עומד כעת, כאמור, על 600 אלף שקלים.

ברחוב החרדי מיוחסות סגולות רבות לכיסא. מספר נשים שהיו חולות במחלות קשות נרפאו, ורבים מבקשים לשבת על הכיסא עליו ישב הגר”ע זצ”ל.

ההכנסות ממכירת הכיסא מיועדות כולן לצדקה.

סיפור נוסף, אותו הביא הרב זמיר כהן בשמו של הראשל”צ הגר”י יוסף, חושף כי הגר”ע היה מאורס לבחורה אחרת קודם שנישא לרבנית מרגלית ע”ה, אלא ששבוע קודם לנישואין בוטלה החתונה.

מה ארע? הרב זמיר מספר כי הכלה הציעה לחתנה לבקר בקולנוע. עובדיה יוסף הצעיר סירב, כמובן, והסביר לה כי מלבד ביטול הזמן שבדבר יש בכך גם מכשולות של ראייה אסורה. הכלה שהבינה כי בעלה לעתיד לא יבקר עמה בקולנוע גם לאחר נישואיהם, ביטלה את קשר האירוסין.

זמן קצר קודם פטירתו של הגר”ע, הגיעה ישישה אל הבית שברחוב הקבלן ואמרה למשב”ק צבי חקק, כי יאמר לרב ש’השידוך הראשון’ שלו כאן.

הרב קיבל את פניה והיא אמרה לו: “כבוד הרב, מזל שלא נישאנו, שכן לימים נודע לי שאני עקרה ואין לי כל אפשרות ללדת”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות