רון חולדאי מציע הסכם: בלי מסחר בשבת, אבל תהיה תחבורה ציבורית

במכתב ששלח ראש העיר תל אביב לחברי כנסת וראשי רשויות הוא מציע לגבש אמנה חברתית על השבת "נסכים שבשבת לא יתקיים מסחר, ואפילו הקניונים יהיו סגורים - אך מנגד יותרו תחבורה ציבורית ושירות מצומצם של קיוסקים ומרכולים במתכונת שבת" • מיקי זוהר: "כעת נותר לנו להשלים את הפיתרון לנושא התחבורה בשבת"
נחמן גור
ג' שבט התשע"ו / 13.01.2016 18:05

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, מגבש יוזמה משלו על השבת במדינת ישראל. זאת על רקע הצעת ‘חוק השבת’ של ח”כ מיקי זוהר מהליכוד.

במכתב שהפיץ לחברי כנסת וראשי רשויות מקומיות, כותב חולדאי: “תפיסת העולם המנחה הייתה ונשארה כי יום השבת צריך להיות יום מנוחה בו אין מסחר ועבודה. זהו ערך סוציאלי ממדרגה ראשונה. לכל אדם צריכה להיות זכות ליום מנוחה בשבוע. אך טבעי שכיהודים וכציונים נאמץ את יום השבת כיום המנוחה שלנו במדינת ישראל”.

לדבריו, “אין מדובר בוויכוח על ענייני הלכה, אלא בשאלה ערכית-אזרחית לגבי גבולות הגזרה שהמדינה אמורה להגדיר כדי שיום השבת יהיה יום המנוחה השבועי, בו רובו המכריע של הציבור לא יעבוד, אך יינתנו בו אותם שירותים הנדרשים לציבור כדי ליהנות מאותו יום מנוחה”.

חולדאי כותב,  כי לדעתו יש צורך לסגור את מכרזי המסחר בשבת ומנגד יש לקיים, לדעתו, תחבורה ציבורית.

“הייתי מציע לבחון באותה דרך את המצב הקיים במדינה ולגבש אמנה חברתית, בה נסכים על כך שבשבת לא יתקיים מסחר, ואפילו הקניונים יהיו סגורים – אך מנגד יותרו תחבורה ציבורית ושירות מצומצם של קיוסקים ומרכולים במתכונת שבת”.

“כך”, מסכם חולדאי, “נדאג שיום השבת יהיה באמת יום מנוחה לכולם, המוקדש לבילוי, תרבות ופנאי. הדבר עדיף, לטעמי, מתרבות הקניות שכאמור התפתחה כאן בשבתות”.

ח”כ מיקי זוהר חיזק את דבריו של חולדאי: “אני מברך את רון חולדאי על הצהרתו, זו אמירה אמיצה, מכובדת והוגנת של איש ציבור. כעת נותר לנו להשלים את הפיתרון לנושא התחבורה בשבת על מנת שנוכל להביא לשינוי המיוחל.

“בימים הקרובים בכוונתי לקיים שיח ענייני עם חבריי לקואליציה בנוגע לתחבורה בשבת ולהציע פיתרון ממשי לסוגייה – לטובת כלל אזרחי ישראל ולמען הערך החברתי החשוב של יום השבת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות