היועמ”ש של חוץ וביטחון: התיקון המוצע לחוק הגיוס – בעייתי

היועמ"ש של ועדת חוץ וביטחון: נפלו פגמים בנימוקים של הקואליציה לביטול הסנקציות הפליליות • "אינם מצדיקים הארכת תקופת ההסתגלות בשש שנים וקביעת תקופת הסתגלות נוספת של שלוש שנים" • הקואליציה: "הליכי החקיקה של החוק יימשכו" • ח"כ עפר שלח: "זה לא יעמוד במבחן בג״ץ"
יוני גרין
ו' כסלו התשע"ו / 18.11.2015 19:51

היועצת המשפטית של וועדת החוץ והביטחון, עו”ד מירי פרנקל שור, מותחת ביקורת על תיקון חוק הגיוס המוצע, ובחוות דעתה, ששוגרה היום (רביעי) לחברי הוועדה, היא מעירה כי יש בו בעיות רבות.

לקראת הדיון בתיקון, שאמור להתקיים מחר (חמישי) בוועדה, כתבה היועצת כי הנימוקים שהציגה הקואליציה וגורמים למעשה לביטול הסנקציות הפליליות, “אינם מצדיקים את הארכת תקופת ההסתגלות בשש שנים וקביעת תקופת הסתגלות נוספת לשלוש שנים נוספות”.

באופוזיציה טוענים, כי מדובר בניסיון של היועצת לרמוז לקואליציה שהגנה על תיקון החוק בבג”ץ תהיה בעייתית.

יחד עם זאת, יש לציין כי היועץ המשפטי לממשלה, עו”ד יהודה וינשטיין, כבר הודיע שיגן על החוק – אם יוגשו עתירות נגדו. לאור כך,  בקואליציה מתכוונים להמשיך בהליכי החקיקה, חרף חוות הדעת של היועצת.

יו”ר סיעת יש עתיד, ח”כ עפר שלח, אמר בתגובה: “חוות דעתה של היועצת המשפטית של ועדת החוץ והביטחון, שכיועצת המשפטית של ועדת שקד הייתה שותפה לניסוח חוק השוויון בנטל, מוכיחה את מה שאנו טוענים מהרגע הראשון: התיקון המגונה שמביאה הממשלה אינו חוקתי, לא יעמוד במבחן בג״ץ ויגרום נזק ערכי ומעשי בלתי ניתן לתיקון”.

ביום שני השבוע אישרה מליאת הכנסת את תיקון החוק בקריאה ראשונה. לאחר הדיון בוועדת חוץ ובטחון, יובא התיקון לחוק להצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית, כבר בתחילת השבוע הבא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות